Hvem kan bestille Falck assistance?

Uanset hvilket flyselskab du rejser med, har du mulighed for at benytte serviceordningen med behov for assistance i Københavns Lufthavn.

  • Hvis du har behov for hjælp til at komme til og fra flyet
  • Har behov for hjælp til at komme om bord
  • Benytter kørestol og den er elektrisk eller sammenklappelig
  • Har behov for at medbringe en iltflaske i flyet
  • Medbringer servicehund
  • Har nedsat syn eller hørelse
  • Lider af en eller anden form for fødevareallergi

OBS: Hvis du har behov for assistance i lufthavnen eller om bord på flyet, kan du med fordel booke assistance hos dit flyselskab eller rejsebureau allerede ved bestilling af rejsen. Der kan bookes assistance både ved afgang og ankomst. Medbringer du elektrisk kørestol eller assistancehund, skal du booke assistance senest 48 timer før afrejse. 

handicap-modested-meeting-point-cph.jpg

Falck Assistance - Hjælpen er kun et opkald væk

Det er Falck, der ledsager dig og udfører assistance service i Københavns Lufthavn. Personalet hos Falck er særligt trænede til opgaven, og de har en bred uddannelse og faglighed.

Målet er som altid en god og tryg passageroplevelse for alle rejsende - også med kørestol. Falck er altid kun et opkald væk, hvis der skulle opstå spørgsmål eller udfordringer. 

Solsikkesnoren: Passagerer med usynlige handicap

Hvis du har et usynligt handicap eller en skjult diagnose, der gør turen gennem lufthavnen til en større udfordring end ellers, kan du bære Solsikkesnoren. 

 

Rejsende med usynlige handicap