Peter Beier Chokolade lander i Københavns Lufthavn

I dag torsdag den 18. oktober slår Chokolatier Peter Beier dørene op til en ny og eksklusiv butik i Terminal 2. Der er kræset for detaljerne i butikken, som både rummer en kakaopalme, en gigantisk chokoladefontæne og masser af gode chokoladeoplevelser.

Der er godt nyt til chokoladefans i ind- og udland, når Peter Beier i dag slår dørene op til sit univers af chokoladeoplevelser i Københavns Lufthavn. Fremover vil de 22 millioner passagerer, som årligt rejser fra eller gennem lufthavnen, kunne tage deres yndlingschokolader med på deres vej ud i verden. Og kvaliteten er som altid i højsædet, for hos Peter Beier er chokolade meget mere end blot en produkt:

”I min optik er chokolade ikke slik, men en råvare, man skal gå på opdagelse i. Den indbyder til eksperimenter og skal udforskes. Hos os er disken altid fyldt med smagsoplevelser, og der skal være ting, der pirrer nysgerrigheden. Kunden skal spørge: ”En øltrøffel – hvad er det?” Der er altid smagsprøver i vores butikker, fordi de åbner for dialogen og uddanner kunderne til at gå på opdagelse,” siger grundlægger og administrerende direktør Peter Beier.

Gode oplevelser i centrum
Det er ikke kun chokoladerne, der er kræset for i den nye butik. Der er lagt både tanker og tid i indretningen af butikken, som både rummer en gigantisk chokoladefontæne og en kakaopalme. Det som især gør Peter Beier Chokolade unik er nemlig, at Peter Beier som den eneste chokolatier i branchen ejer hele værdikæden – fra kakaoplantage til egne butikker.

”I Københavns Lufthavn arbejder vi målrettet på at skabe ekstraordinære shopping-oplevelser, som kan gøre gode rejseoplevelser endnu bedre. Peter Beiers butikskoncept er helt i tråd med vores strategi, fordi Peter Beier ikke blot sælger en vare, men leverer en oplevelse, som de rejsende kan tage med sig på deres vej igennem lufthavnen,” siger Carsten Nørland, salgs- og markedsdirektør i Københavns Lufthavne.

Om Peter Beier Chokolade:
Peter Beiers forretning bygger på en ambition om at levere verdens bedste chokolade – Intet mindre kan gøre det, når hjertet bløder for chokolade. Peter Beier Chokolade er fremstillet med omhu og kærlighed af de absolut fornemste råvarer, blandt andet fra egen kakaoplantage i Caribien. Alle ingredienser er nøje udvalgte, og samme omhu er lagt i chokoladens indpakning; hver æske sin historie. Siden åbningen i 1996 har Peter Beier Chokolade modtaget adskillige priser for den ypperste kvalitet og åbnet dørene til i alt 14 butikker i København, Hellerup, Lyngby, Hørsholm, Stenløse, Helsingør, Århus, Sverige og Københavns Lufthavn.