Sikker solferie – også i lufthavnen

Hvis du rejser på vinterferie lørdag den 9. eller 16. februar, kan du møde frivillige fra Kræftens Bekæmpelse i Københavns Lufthavn, der fortæller historier og arrangerer tegnebord for de yngste rejsende.

Aktiviteterne er en del af sikker solferie-kampagnen, som Kræftens Bekæmpelse står bag i samarbejde med TrygFonden, de største rejsebureauer og de store danske lufthavne. Kampagnen skal få danskerne til at passe bedre på solen, når vi rejser på solferie.

Påklædningsdukker, højtlæsning og foldere
I Københavns Lufthavn finder du de frivillige ved lufthavnens teenage- og legeområde i Terminal 2. Ved opgangen til teenage- og legeområdet deler kampagnefolkene foldere ud til de rejsende, og oppe i selve området kan børnene tegne på påklædningsdukker, få læst højt eller selv kigge i bøger, mens de venter på at komme af sted på ferie.

Forældrene kan i foldere læse om, hvordan man bedst forebygger de farlige forbrændinger.

Om baggrunden for kampagnen siger projektchef Anja Philip fra Kræftens Bekæmpelse:

Bare i år regner vi med at 8000 danskere får stillet diagnosen, kræft i huden, for første gang. De kunne stort set alle sammen have været undgået. Derfor minder vi feriegæsterne om, at de skal huske siesta, solhat og solcreme – men som sædvanlig på en venlig – og gerne sjov – måde."

Bliv klogere

Vi er glade for at kunne hjælpe Kræftens Bekæmpelse i deres kampagne, så vi også kan være medvirkende til, at passagererne bliver opmærksomme på solens farlige stråler. På denne måde bliver børnene underholdt, mens de venter på at komme af sted på ferie, samtidig med at de lærer, hvordan de undgår at blive forbrændt af solen," siger passagerchef i Københavns Lufthavne A/S Susanne Frank.

Du kan læse mere om sikker solferie-kampagnen på Kræftens Bekæmpelses hjemmeside, hvor du også finder tips til den solsikre ferie.