En mere støjfri og rolig lufthavn
I Københavns Lufthavn bestræber vi os på ikke at have forstyrrende højtalerudkald såsom final call eller personlige udkald omkring "Go to gate" eller "Boarding". I stedet ønsker vi, at skrue op for roen – til gavn for både rejsende, medarbejdere og atmosfæren i terminalerne.
Det betyder, at du som passager selv skal holde øje med dit fly via skærmene i lufthavnen eller følge dit fly i CPH Airport app, hvor du kan få notifikationer direkte på din telefon.
Hvorfor er der ingen højtalerudkald?
For at gøre ventetiden i lufthavnen mere behagelig, har vi introduceret 'Silent Airport', der har til hensigt at skabe en bedre rejseoplevelse og fjerne forstyrrende og stressende elementer. Det betyder, at vi har reduceret annonceringer og flystatus fra lufthavnens højtaleranlæg, da det giver et mere roligt og afstressende miljø både for passagerer og medarbejdere.
I udvalgte gates kan du opleve højtalerudkald og vigtige opdateringer ved behov, men dette vil være begrænset til et mindre område, og vil ikke forstyrre den øvrige del af lufthavnen.
Hvad skal jeg gøre?
Du skal altid selv holde øje med din afgang via de fysiske skærme i lufthavnen. Du kan også se flystatus på listen over flyafgange her eller følge dit fly i CPH Airport app.
Har du brug for hjælp, kan du altid tage fat i lufthavnens personale i terminalerne og gates, eller hos lufthavnens serviceinformation lige efter sikkerhedskontrollen.
Bemærk: Hvis du ikke kan læse, kan du bestille servicehjælp via Falck. Her vil der være en person til rådighed hos dig på din rejse igennem lufthavnen.