Mistet bagage
Er din bagage ikke på bagagebåndet ved ankomst, skal du, inden du forlader lufthavnen, udfylde en rapport hos ankomstservice i bagageområdet.
Flyselskabet betaler et handlingselskab for at håndtere passagerer og bagage. Det er handlingselskabets medarbejdere, du møder i check-in, ved boarding i gaten og ankomstservice i bagageområdet.
Når du skal udfylde en rapport, skal du:
- Vise din bagagekvittering (det er det klistermærke med stregkode og destinationskode, du fik, da du checkede din bagage ind). Heraf fremgår flynummer samt identifikationsnummeret på din bagage.
- Dit boarding kort eller rejsebevis.
- Så detaljeret som muligt beskrive, hvordan den mistede bagage ser ud.
Hvis du er i tvivl om hvilket selskab, der tager sig af din bagage, så kan du se det her.
Når du har fået optaget en rapport på den mistede bagage, skal du afvente, at handlingselskabet kontakter dig vedr. levering af din bagage.
I så fald du ønsker at kontakte dit handlingselskab, skal du have referencenummeret på rapporten klar ved henvendelse.
Er dit fly handlet af SAS Ground Handling, kan du ringe på telefon: +45 3232 3260 - man-fre: 09:00 - 16:00, lør-søn: 09:00-14.00
Er dit fly handlet af Aviator, kan du ringe på telefon: +45 3247 4725 - åbningstid alle dage fra kl. 10:00 - 16:00 eller sende en e-mail til lostbags.cph@aviator.eu.
Er dit fly handlet af Menzies, kan du ringe på telefon +45 3231 4176 - åbningstid alle dage fra kl. 9.00-21.00 eller sende en mail til call.centre@menziesaviation.com