Indenrigsprogram reducerer ventetiden i Københavns Lufthavn

Den 11. maj iværksatte Københavns Lufthavn et indenrigsprogram, der skulle øge dialogen med pendlerne og sikre en bedre service for alle rejsende i lufthavnen. Målinger efter initiativerne blev sat i gang viser, at ventetiden i lufthavnens sikkerhedskontrol allerede nu er reduceret med 18 procent. 

26.05.2015

Det indenrigsprogram, som Københavns Lufthavn igangsatte 11. maj indeholdt en række initiativer, der skulle sikre en bedre service for alle rejsende i lufthavnen samt øge dialogen med pendlerne. Indenrigsprogrammet blev lanceret i Aalborg Lufthavn og resultatet for de første 14 dage er følgende:

  • 18 procents reduktion i gennemsnitsventetiden over hele dagen. Den gennemsnitlige ventetid er nu under 5 minutter
  • Den gennemsnitlige ventetid i myldretiden er reduceret fra knap 6 minutter til 4,8 minutter

Knokler for god udvikling

Vi er hele Danmarks lufthavn. Derfor er vi kede af, at pendlerne oplevede, at de kom i klemme i forbindelse med sammenlægningen af indenrigs- og udenrigstrafikken. For 14 dage siden igangsatte vi derfor en række initiativer for at sikre, at pendlerne forhåbentlig også kan blive tilfredse. Blandt andet ekstra bemanding i vores sikkerhedskontrol, to pendlerspor samt øget dialog med pendlerne. Målingerne viser, at det går fremad. Vi er klar over, at det ikke er en mirakelkur og vores medarbejdere knokler for at fortsætte den gode udvikling,” siger Kommunikationsdirektør Henrik Peter Jørgensen, Københavns Lufthavne A/S.

”Vi er tre år i træk blevet kåret til at have verdens bedste og næstbedste Security, og hvis vi skal kunne fastholde den position, er det afgørende, at vores kunder er tilfredse. Derfor er det alfa og omega for os, at de tiltag, vi sætter i søen, virker,” slutter Henrik Peter Jørgensen.