American Express rykker ind i CPH

American Express etablerer sig i Københavns Lufthavn (CPH) med tre nye vekselbureauer, der foruden køb og salg af kontant valuta tilbyder en række andre services til passagerer og selskabets virksomhedskunder.

Passagererne i Københavns Lufthavn har fremover flere valgmuligheder, når de skal købe valuta til ferie- eller forretningsrejsen.

Det globale veksel- og kreditkortselskab American Express har netop åbnet sit første bureau i lufthavnen (i Arkaden før sikkerhedskontrollen) og inden for de kommende uger følger endnu to American Express bureauer i transitområdet i henholdsvis Terminal 2 og 3.

”Københavns Lufthavn er den største og travleste lufthavn i den nordiske region. Vi ser det som fantastisk udvikling af vores forretning at være en del af teamet i CPH og kunne tilbyde vores services til de over 21 millioner passagerer, der hvert år går gennem terminalerne,” siger Helen Grace, VP Global Airport Sales, American Express Global Foreign Exchange Services.

Kontanter, rejsechecks og kreditkort
De tre nye American Express bureauer tilbyder foruden salg og køb af kontanter i alverdens valutaer også en online service, hvor selskabets mange virksomhedskunder kan forudbestille valuta til rejsen.

Bureauerne står også for en række andre services så som salg og indløsning af American Express rejsechecks, information til American Express kortholdere og salg af internationale telefonkort.

Et af verdens bedst kendte brands
”Selv i den elektroniske tidsalder har mange passagerer behov for kontant udenlandsk valuta. De tre nye vekselbureauer løfter serviceniveauet på dette vigtige område i Københavns Lufthavn og giver samtidig American Express’ virksomhedskunder nye muligheder i lufthavnen,” siger Carsten Nørland, salgs- og markedsdirektør i Københavns Lufthavn.

American Express er et af verdens bedst kendte brands og det største kreditkortselskab i USA. Selskabet tilbyder i forvejen vekselservices i en række store europæiske lufthavne – heriblandt London-Heathrow, Wien og Madrid.