Medarbejderne I Københavns Lufthavn er Europas mest servicemindede

Ved uddelingen af den årlige Skytrax World Airport Award har Københavns Lufthavn fået prisen som Europas bedste lufthavn i kategorien ”Staff Service Excellence”.  

29.03.2010

Ledende personer fra alverdens lufthavne var forleden samlet i Bruxelles for at overvære kåringen af verdens bedste lufthavne i en række forskellige kategorier. Brand equity director Iben Eiby-Johannesen modtog for Københavns Lufthavn prisen i kategorien ”Staff Service Excellence”, hvilket er en hæder til lufthavnens medarbejdere. Det er passagerer fra hele verden, der gennem spørgeskemaundersøgelser vurderer lufthavne verden over.

”Vi har gennem de seneste par år arbejdet meget med øget kundefokus, og det er det arbejde, vi nu høster frugterne af. Prisen er et godt skulderklap til lufthavnens medarbejdere, og de kan med rette være stolte af den pris,” siger Brian Petersen, adm. direktør, Københavns Lufthavne.

Andre fine placeringer
Ud over prisen for bedste kundeservice fik Københavns Lufthavn fine placeringer i en række andre kategorier, heriblandt titlen som bedste vesteuropæiske lufthavn i kapløb med megalufthavne som London Heathrow og Schiphol i Amsterdam.

Singapore Changi Airport blev kåret som ”Airport of the Year 2010”, og på listen over verdens bedste lufthavne ligger Københavns Lufthavn i år placeret som nummer 15 – og 5. bedst i Europa.

”World Airport Award” er baseret på svarene i 9,8 millioner spørgeskemaundersøgelser, som den uafhængige, britiske organisation Skytrax gennemfører over hele kloden. Flere end 190 lufthavne over hele verden er blevet bedømt af rejsende fra flere end 100 forskellige lande.