Trafiknedgang fortsatte i marts

Københavns Lufthavn havde i marts 15,6 procent færre passagerer sammenlignet med samme måned sidste år. Lufthavnen følger dermed fortsat den internationale tendens.

I marts rejste 1.515.726 passagerer igennem Københavns Lufthavn. Det er 280.423 eller 15,6 procent færre end samme måned sidste år. Dermed fortsætter tendensen med markant færre passagerer fra årets første måneder.

”Stort set overalt i Europa oplever de storlufthavne, vi normalt sammenligner os med, lignende fald i passagermængden. Det er endnu for tidligt at sige noget om, hvornår faldet stopper, men udmeldinger fra rejsebureauer og flyselskaber tyder dog på, at billetsalget for sommerferieperioden ser fornuftigt ud,” siger Aviationdirektør Carsten Nørland, Københavns Lufthavne A/S.

Udenrigstrafikken faldt med 282.307 eller 17,3 procent, mens indenrigstrafikken steg med 1,1 procent. Stigningen i indenrigstrafikken kan dog hænge sammen med meget lav indenrigsaktivitet i marts 2008 pga. påsken.