Flyinformation
Vigtig information om forsinkelser og aflysninger til og fra Københavns Lufthavn, maj 2023.
Mit fly er blevet forsinket/aflyst - hvad gør jeg?
Hvis du oplever forsinkelser eller aflysninger, skal du altid rette henvendelse direkte til dit flyselskab.
Se alle flyselskaber og deres kontaktinformation her
Der står ikke noget om, at mit fly er forsinket – kan jeg forvente, at det afgår til tiden?
Som udgangspunkt skal du møde op i lufthavnen som normalt. Vi anbefaler, at du følger dit fly på vores hjemmeside eller i CPH's app. Her får du opdateret information om dit fly og kan få besked, hvis dit fly bliver forsinket eller aflyst.
Se status på alle flyafgange her
Jeg har allerede checket min bagage ind, og nu er mit fly blevet aflyst. Hvad gør jeg?
Du skal tage kontakt til dit flyselskab og spørge dem, hvordan du får din bagage retur.
Se alle flyselskaber og deres kontaktinformation her
Hvad er årsagen til, at mit fly er forsinket/aflyst?
Naviair er en selvstændig virksomhed, der har ansvaret for at styre flyveledelsen i Danmark. På grund af mangel på bemanding har Naviair periodevis ikke nok kapacitet i kontroltårnet til at sikre, at alle fly kan afgå og ankomme til tiden. Det betyder desværre, at et fly på vej til/fra Københavns Lufthavn kan blive forsinket eller i enkelte tilfælde helt aflyses.
Jeg skal flyve om få dage – vil der også være forsinkelser og aflysninger der?
Vi kan på nuværende tidspunkt ikke oplyse, hvor langt frem forsinkelserne og aflysningerne vil strække sig. Vi følger udviklingen og Naviairs udmeldinger meget tæt, og vi opdaterer al flyinformation på cph.dk og i CPH app, så snart vi ved mere.
Vi opfordrer derfor til, at du følger dit fly her på cph.dk eller i CPH app.
Kontakt CPH Kundeservice
Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte CPH Kundeservice:
Tlf. +45 32 31 32 31. Åbent hver dag fra kl. 07:00 - 22:00