Mødesteder og afstande i CPH
I Københavns Lufthavn er der seks mødesteder, hvor du kan få kontakt til Falcks assistanceservice
Når du ankommer til lufthavnen, skal du gå til det nærmeste mødested markeret med rødt herunder. Derudover er der et mødested i Assistancecenteret, her markeret med et gult skilt.
Ved mødestedet er der en blå stander med en telefon. Her trykker du på knappen, hvorefter du får kontakt med en hjælper fra Falck. Falck oplyser dig om, hvornår du bliver hentet.
For døve gælder det, at en grøn lampe på standeren vil lyse ud for teksten: "Dit opkald er registreret. Handicapassistance er på vej".
Assistance til blinde eller svagtseende
Hvis du som blind eller svagtseende ankommer til lufthavnen med tog, har du mulighed for at ringe eller sende en sms til Falck, der så vil hente dig på stationen. Brug dette telefonnummer og angiv hvad tid, du ankommer og på hvilket spor: Telefon 51 58 87 06.
Mødestederne findes:
- I vestenden af Terminal 2
- I P-hus 4, hvor der er handicapparkering
- I arkaden mellem Terminal 2 og 3
- Lige efter sikkerhedskontrollen
- På vestsiden i Terminal 3 overfor DSB
- Ved metrostationen
Yderligere assistance ved ankomst
Har du på forhånd lavet en aftale om assistance ved ankomsten, har du mulighed for at få assistance:
- I flysædet når de øvrige passagerer er gået ud
- Ledsagelse fra flyet til bagagebåndet
- Opsamling af bagage fra bagagebåndet
- Videre ledsagelse gennem en eventuel paskontrol og toldkontrol
- Assistancen afsluttes, når du når frem til dit ønskede mødested.