Bestil assistance

Uanset hvilket flyselskab du rejser med, har du mulighed for at benytte serviceordningen for rejsende med et behov for assistance.

BEMÆRK: Fra 1. november 2016 er det ikke længere muligt at bestille handicapassistance på dette website. Herefter kan bestilling kun ske direkte hos flyselskabet.

Vær opmærksom på, at visse billetformer ikke nødvendigvis dækker det serviceniveau, som du har behov for som for eksempel ekstra benplads. Kontakt venligst dit flyselskab hvis du ønsker mere information.

Hvis du har behov for assistance i lufthavnen eller om bord på flyet, skal du gøre opmærksom på dette allerede ved bestilling af rejsen. Det gælder for eksempel, hvis du:

  • Har behov for hjælp til at komme til og fra flyet
  • Har behov for hjælp til at komme om bord
  • Benytter kørestol og den er elektrisk eller sammenklappelig
  • Har behov for at medbringe en iltflaske i flyet
  • Medbringer førerhund
  • Har nedsat syn eller hørelse
  • Lider af en eller anden form for fødevareallergi

Hvis du i forbindelse med flyrejsen ankommer eller afgår med tog, beder vi dig være opmærksom på, at togselskaberne har deres egne særlige retningslinjer for bestilling af assistance. Kontakt venligst dit togselskab her:

DSBFirst handicapservice
DSB, DSBFirst, Arriva og regionale trafikselskabers service