Har du mistet din bagage?

Hvis uheldet er ude, og din bagage ikke er ankommet på båndet sammen med den øvrige bagage, skal du straks henvende dig ved “Bagageservice”, som du finder nede ved bagageudleveringen.

Sådan gør du:  

  1. Kig på informationsskærmene ved bagageudleveringen, og find dit handlingselskab i højre side af skærmen. Det kan enten være SAS Ground Handling, Aviator eller Menzies. Hvis du er i tvivl om, hvem du skal henvende dig til, kan du også søge på dit flyselskab her, og under hvert flyselskab kan du finde dit handlingselskab under ”Mistet bagage”. 
  2. Gå direkte til “Bagageservice” nede ved bagageudleveringen. Her skal du finde det handlingselskab, som har håndteret din bagage. 
  3. Hav din bagagekvittering klar (det er det lille klistermærke med stregkode og destinationskode, du fik, da du checkede din bagage ind). Af denne kvittering fremgår også dit flynummer og identifikationsnummeret på din bagage. 
  4. Hav også gerne dit boardingkort klar. 
  5. Hos handlingselsskabet bliver du bedt om at udfylde en bagagerapport, hvor du skal beskrive hvordan din mistede bagage ser ud. Gerne så detaljeret som muligt. Hvordan ser kufferten ud? Størrelse, farve, mønstre? Hvad er der i bagagen m.m.?
  6. Til sidst får du en kvittering på din bagagerapport. Handlingselskabet vil herefter kontakte dig direkte, når der er nyt om din bagage. 

Hvem håndterer min bagage?

Al bagage i Københavns Lufthavn håndteres af et handlingselskab. Det er dem, som fragter al bagagen frem og tilbage til flyene.


Det er handlingselskabet, du skal tage direkte kontakt til, hvis din bagage er forsinket, mistet eller beskadiget.

Har du forladt lufthavnen uden at udfylde en bagagerapport?

Hvis du har mistet din bagage og du har forladt lufthavnen uden at udfylde en "bagagerapport", skal du tage direkte kontakt til det handlingselskab, som håndterer din bagage.


Nedenfor kan du se kontaktinformation på alle de handlingselskaber, som håndterer bagage i Københavns Lufthavn.