Forsinkelser og mulige aflysninger
På grund af mangel på bemanding i Naviair, som varetager flyveledelsen, kan der være forsinkelser og enkelte aflysninger. Der kan desuden forekomme mindre forsinkelser som følge af nødvendig vedligeholdelse af start- og landingsbaner. Hold dig opdateret her på cph.dk eller i CPH’s app Læs mere
På grund af mangel på bemanding i Naviair, som varetager flyveledelsen, kan der være forsinkelser og enkelte aflysninger. Der kan desuden forekomme mindre forsinkelser som følge af nødvendig vedligeholdelse af start- og landingsbaner. Hold dig opdateret her på cph.dk eller i CPH’s appLæs mere
 
25.07.2022

Bæredygtigt bikini-brand rykker ind i lufthavnen

Bikinier og badeshorts i bæredygtige tekstiler lavet af genbrugte fiskenet og andet affald fra verdenshavene flytter snart ind i Københavns Lufthavn. Det sker, når den grønne danske startup Copenhagen Cartel slår dørene op til deres første lufthavnsbutik. 

 

Sommerferien er skudt i gang, og fra i år kan passagerer fra ind- og udland se frem til at fylde kufferterne med badetøj udført i bl.a. plastik fra verdens have, når de besøger Københavns Lufthavn en route mod varmere himmelstrøg. Den 25. juli åbner den filantropiske danske startup Copenhagen Cartel nemlig deres første butik beliggende i en lufthavn.  

 

Copenhagen Cartel blev stiftet af Katrine Lee Larsen i 2020, efter hun tilbragte et år på Bali, hvor hun oplevede de store mængder plastik. I januar 2021 satte Katrine Lee Larsen med Copenhagen Cartel purpose og grønt iværksætteri på dagsordenen, da hun åbnede den 6. sæson af DR’s populære program, Løvens Hule. 

 

Åbningen af butikken er noget, Katrine Lee Larsen, adm. direktør og grundlægger af Copenhagen Cartel, ser frem til:

 

“Solen skinner altid i Lufthavnen! Derfor gav det hele bare så meget mening at åbne i Københavns Lufthavn, hvor vi både kan sende vores nuværende danske kunder godt afsted mod sydens sol og samtidig få lov til at møde nye internationale kunder. Det betyder enormt meget for en grøn startup som Copenhagen Cartel at få muligheden for at få så godt et vindue ud til vores kunder, det er jeg meget taknemmelig for.”


Copenhagen Cartel udfordrer de traditionelle produktions- og forbrugsmønstre for tøj og tekstil for at lette lidt af det tryk, som vores nuværende livsstil har på planeten. De giver spild- og restressourcer, som normalt anses som værdiløse, nyt liv og tilbyder bæredygtige produkter som, badetøj, træningstøj og joggingtøj, som passagerer fra hele verden snart kan glæde sig til at gå på opdagelse i.

 

Lokale helte og internationale brands skal fylde i terminalerne 
Københavns Lufthavn har et ønske om at skabe en helt særlig stemning i terminalerne, hvor danske lokale helte møder de store internationale brands, og vil tilbyde lokalt design, smag og mode til udenlandske såvel som danske passagerer. Derfor glæder det også Michael Clausen, Senior Director Airport Sales & Negotiations, at Københavns Lufthavn kan støtte danske start-ups og give dem et vindue ud mod resten af verden. Han fortæller:

 

“Med op mod 40.000 afrejsende hver dag i sommerperioden har vi en helt særlig mulighed for at promovere innovative danske brands til en stor skare af lokale og internationale passagerer her i lufthavnen. Vi er meget optagede af at kunne være et relevant vindue mod verden for vores lokale hero-brands. Copenhagen Cartel får en central plads i lufthavnen, og vi er sikre på, at de med deres stærke produkter kommer til at bidrage til den gode shoppingoplevelse før take off.” Michael Clausen fortsætter:

 

“Vi har desuden en ambition om at give flere danske brands med tanke for klimaet en plads i lufthavnen. Derfor er vi rigtig glade for, at netop Copenhagen Cartel er landet i Københavns Lufthavn.”


Copenhagen Cartel åbner efter sikkerhedskontrollen mellem gates A og B og kommer til at have et miks af brandets oprindelige sortiment af badetøj, sport og casual wear. Butikken er åbnet den 25. juli.

 

Om Copenhagen Cartel: 
Copenhagen Cartel er en dansk livsstilsvirksomhed der er grundlagt i 2020 af Katrine Lee Larsen. Virksomheden er en purpose-driven grøn start-up der sætter mennesker og klima før profit.

 

Ønsket er altid at sætte barren højt med ambitionen om, at lette trykket på klimaet og spare på planetens dyrebare ressourcer. Brandet udfordrer de traditionelle produktions- og forbrugsmønstre for tøj og tekstil, ved at give rest- og spild ressourcer, som normalt anses som værdiløse, nyt liv i form af bæredygtige produkter som badetøj, træningstøj og joggingtøj til kvinder, mænd og børn.