25.02.2020

Hollandsk storby populær – snart flyver easyJet også AMS-CPH

Med 7 ugentlige afgange melder easyJet sig på banen med endnu en rute til CPH – denne gang fra Amsterdam. Ruten åbner i forbindelse med sommerprogrammet i 2020 og understøtter dermed en generelt stigende efterspørgsel fra rejsende mellem Amsterdam og den danske hovedstad.

Både hollændere og danskere er glade for at besøge hinanden. Således har behovet for flyrejser mellem de to hovedstæder Amsterdam og København generelt været i stigning i de senere år. I 2018 steg antallet af passagerer til og fra den hollandske hovedstads lufthavn med 6 procent, mens der sidste år var en vækst på to procent.

Nu får passagerer, der vil rejse mellem de to destinationer, endnu flere valgmuligheder. Det sker, når easyJet i slutningen af marts åbner en ny rute mellem Schiphol lufthavn i Amsterdam og Københavns Lufthavn. Der bliver tale om 7 ugentlige afgange på ruten, der i forvejen serviceres af SAS, Norwegian og KLM.

William Vet, der er landechef for easyJet i Holland, udtaler:

”Vi er glade for at tilføje denne nye rute til København til vores rutenetværk ud af Amsterdam særligt målrettet mod at servicere forretningssegmentet. København er en fantastisk destination, som har noget at tilbyde enhver rejsende. Det er også første gang, vi flyver til Skandinavien fra Amsterdam, og vi glæder os over vores kunders mulighed for at drage nytte af vores helårlige rute med afgange på alle ugens dage.”

Hos Københavns Lufthavne vækker nyheden om yderligere en aktør på ruten CPH-AMS glæde.

”Vi er meget glade for at byde easyJet velkommen på ruten mellem København og Amsterdam. Det giver endnu flere valgmuligheder for vores passagerer og understøtter den efterspørgsel på rejser mellem de to byer, som vi har set i de seneste år. I forvejen er easyJet den andenstørste operatør i Amsterdam, og vi synes, det er naturligt, at de vil etablere en ny forbindelse til CPH, som i dag er et vigtigt netværkspunkt i Norden for easyJet,” siger kommerciel direktør Peter Krogsgaard fra Københavns Lufthavne.