Lynklipning på 15 minutter før flyafgangen

Passagerne i Københavns Lufthavn ønsker mere forkælelse og flere tilbud, viser en ny undersøgelse. Første skridt på den rejse bliver taget til august, hvor den hurtigt voksende frisørkæde Cutters i august rykker ind i terminalen med et tilbud om at blive klippet på 15 minutter for 299 kroner. 

11.07.2018

 

Først et apotek, så en lægeklinik og nu en frisør. Københavns Lufthavn er godt i gang med at udvide tilbuddene til de travle rejsende. Og det er helt afgørende, viser en ny undersøgelse.

En gruppe erfarne forretningsrejsende og berejste unge i Københavns Lufthavn har kigget i krystalkuglen efter, hvad fremtidens lufthavn skal kunne tilbyde de rejsende.

”Konklusionen på den nye undersøgelse er, at fremtidens rejsende ønsker mere forkælelse og flere tilbud i lufthavnen, der kan gøre rejsetiden mere meningsfuld – og det er den kommende frisørsalon et rigtigt godt eksempel på,” fortæller kommerciel direktør Peter Krogsgaard.

I løbet af august åbner den hurtigt voksende norske frisørkæde Cutters sin første salon i Danmark midt i den travle Terminal 3 efter sikkerhedskontrollen. Her vil man kunne blive klippet på 15 minutter for 299 kroner – uden tidsbestilling.

Cutters vil udvide i Danmark
”Vi ser frem til at komme ind på det danske marked,” siger Kristian Solheim, grundlægger og daglig leder i Cutters. På blot to år har kæden åbnet flere end 40 frisørsaloner i Norge. Nu er turen kommet til Danmark.

”Vi har et let og forståeligt koncept. Vores forretningsmodel sigter på effektivitet, kvalitet og pris. Og her er lufthavnen er et naturlig valg for os, da mange af vores kunder ofte er på rejse,” siger Solheim.

Målet for den norske frisørkæde er at åbne 200 saloner i Norden før 2020.

”Salonen i Københavns Lufthavn er den første i Danmark, men helt sikkert ikke den sidste,” siger Kristian Solheim.

I Københavns Lufthavn understreger direktør Peter Krogsgaard, at det er vigtigt at kende og forstå de rejsende og deres behov. Hvert år interviewes knap 75.000 om deres rejsemønstre og 7.800 passagerer om deres oplevelse af lufthavnen.

Et kik i krystalkuglen
Senest er der gennemført en kvalitativ undersøge, hvor 25 hyppige forretningsrejsende og 25 unge ferie rejsende har kikket dybt i krystalkuglen.

”Vi har allerede taget hul på arbejdet med fremtidens lufthavn. I dag kan du gå på apotek herude og hente din receptmedicin, eller andet du måtte mangle eller have glemt. Du kan få en konsultation hos lægen i Terminal 2. Og meget snart kan du få en hurtig klipning inden det vigtige møde i Paris eller badeferien på Mallorca – hvis du ikke lige nåede det, før du skyndte dig i lufthavnen,” fortæller Peter Krogsgaard.

Han fremhæver, at netop en frisør længe har stået på ønskesedlen hos mange rejsende. Spørgsmålet om der er en frisør i terminalen er et af de hyppigste spørgsmål i lufthavnens Information:

”Særligt har mange forretningsrejsende efterlyst muligheden for at udnytte ventetiden i lufthavnen på noget, som måske kan være svært at få passet ind i en travl kalender. Og så har vi mange tusinde rejsende, der skifter fly hos os, og her vil det være en rigtig god mulighed at kunne komme et hurtigt smut til frisøren, mens man venter på sit næste fly,” siger Peter Krogsgaard.

Det forventes af den nye frisørsalon åbner omkring midten af august.

Fakta om Cutters

  • Norsk kæde med flere end 40 saloner.
  • Åbner i Terminal 3 efter sikkerhedskontrollen (overfor Gorm’s og Starbucks)
  • Pris for klipning: 299 kroner. Det tager 15 minutter.
  • Der tilbydes ikke hårvask, farvning m.v. Kun klipning.
  • Ingen timebestilling – kun drop-in.
  • På nettet eller udenfor salonnen kan man se den estimerede ventetid
  • Man kan oplade sin telefon og tablet, mens man bliver klippet.