13.06.2018

Folkemødet 2018 letter i dag fra Københavns Lufthavn

For flere end 5.000 politikere, erhvervsledere, konsulenter, embedsfolk, journalister, organisationsfolk og politisk interessede starter årets Folkemøde i Københavns Lufthavns Finger A. Herfra har flyselskabet DAT bygget en regulær luftbro til Bornholm. Og her vil lufthavnen i samarbejde med Altinget give de rejsende den bedst mulige start på årets store demokrati-fest.

Der bydes på alt fra lounge-jazz og quiz med Cordua og Steno til Bornholmske specialiteter og goodie-bags i Københavns Lufthavn, når det politiske Danmark drager til årets Folkemøde på Bornholm.

Fra i dag onsdag til søndag flyver DAT til Bornholm i pendulfart. Traditionen tro afgår alle bornholmerflyene under Folkemødet fra Finger A, hvor passagererne får en forsmag på, hvad de kan vente sig på årets store demokratifest i Allinge på Bornholm.

Sender FM18-deltagere godt afsted
Ambitionen er at skabe hyggelig stemning og godt festivalhumør i Finger A. Derudover er der mulighed for opladning inden de tætpakkede, aktive dage på Bornholm – både i form af strøm og god kaffe.

”I Københavns Lufthavn ser vi Folkemødet ikke alene som en stor, demokratisk begivenhed, men også som en begivenhed, der binder Danmark sammen. Folkemødet skaber debat, dynamik og energi på tværs af hele landet, og lufthavnen er det første samlingssted for mange af deltagerne. Vi ønsker at skabe en god og stemningsfuld start for de mange tusinde rejsende, der flyver til Folkemødet,” siger Thomas Woldbye, adm. direktør i Københavns Lufthavn.

Altinget byder velkommen med debat og interviews
Lufthavnen har indgået et samarbejde med Altinget - ét af landets vigtigste og hurtigst voksende medier i den politiske verden. Altinget har et ganske særligt forhold til Folkemødet, hvor de hvert år danner rammen for nogle af de vigtigste, politiske debatter.

I år skyder Altinget Folkemødet i gang i Københavns Lufthavn imorgen torsdag, hvor de som strategisk mediepartner er vært ved interviews og debatter, der streames direkte til deres, lufthavnens og folkemødets mange platforme.

”Altinget spiller en aktiv rolle i forbindelse med Folkemødet, hvor vi er en af hovedsponsorerne, og vi står for en lang række debatter og arrangementer på vores Hotel Grønbech. I år glæder vi os meget til at samarbejde med Københavns Lufthavn om at skabe den bedste start på Folkemødet.

Vores rolle er at producere relevante indslag med politikere, organisations- og erhvervsfolk. Vi har med andre ord sammensat et bredt og alsidigt program, som vi håber, at mange af lufthavnens passagerer vil være en del af,” siger Per Mikael Jensen, administrerende direktør på Altinget.

Cordua & Steno quizzer
Fra onsdag eftermiddag bliver de rejsende mødt med live jazzmusik og smagsprøver på de bedste bornholmske specialiteter, som ’Sol over Gudhjem’-kokken Mads Marschall sørger for.

Torsdagens program er tilrettelagt i samarbejde med Altinget og Radio24syv duoen-Cordua og Steno, der quizzer og debatterer. Dele af dagens program livestreames desuden direkte til Allinge, hvor Folkemøde-gæster, der allerede er taget afsted, kan følge interviews og stemningen i lufthavnen.

For spørgsmål, kontakt Københavns Lufthavns pressetelefon på 3231 2800 eller Altinget på 3334 3540