Københavnske og internationale brands lander i nyt shoppingområde i lufthavnen

Københavns Lufthavn gennemgår for tiden en storstilet ombygning, der skal ruste lufthavnen til at byde velkommen til op mod 40 mio. årlige passagerer. I den forbindelse udvides Københavns Lufthavn til sommer med 4.000 ekstra m2 samt 24 nye butikker og spisesteder. Listen tæller bl.a. brands som Danmarks første Massimo Dutti, ARKET og københavnerkendingen Wood Wood 

21.03.2018

To-tredjedele af de rejsende i Københavns Lufthavn er internationale passagerer, og desuden er andelen af unge passagerer i vækst. Udvalget i det nye shopping- og spiseområde, der åbner fra juni 2018, er derfor en sammensætning af danske og internationale brands, som skal imødekomme forskellige behov hos de mange nationaliteter og aldersgrupper i lufthavnen.

Nye navne i området, som Lacoste, Wolford og Massimo Dutti, skal være genkendelige for de internationale passagerer. For det voksende segment af unge passagerer vil navne som ARKET, Mikkeller og Wood Wood særligt tilgodese deres efterspørgsel på flere urbane brands i lufthavnen:

"Det er en gammel drøm, der går i opfyldelse. Vi har i mange år talt om muligheden for at åbne en butik i Københavns Lufthavn. Wood Wood-butikken vil blive en slags satellitbutik, der er tilpasset lufthavnen og de mekanismer, som ligger til grund for shoppingsområdet. På den måde kommer vi til at skabe en butik, der skiller sig meget ud i varesortiment og indretning,” siger Karl-Oskar Olsen, kreativ direktør i Wood Wood.

Plads til alle i det nye område

Det nye område vil foruden en lang række af butikker og spisesteder sikre bedre plads til passagererne med lyse, åbne opholdsområder samt flere siddepladser og opladningsmuligheder. Derudover etableres et fælles spiseområde, hvor passagererne kan sætte sig sammen og nyde et måltid fra flere nye restau-ranter og caféer.

”Med det nye shoppingområde kan vi imødekomme flere passagerers behov i forhold til budget og smag og derved bygge videre på den gode oplevelse i lufthavnen. Vi vil sikre et større udvalg af sunde og hurtige måltider til rejsen samt byde på en række modebrands, der er kendte fra bybilledet i København og den internationale scene. Særligt er vi meget stolte over at kunne give vores rejsende mulighed for at besøge den første Massimo Dutti i Danmark,” siger Lise Ryevad, Director Airport Sales i Københavns Luft-havn.

Følelsen af København i lufthavnen

For at styrke følelsen af at befinde sig i København rykker flere populære københavnerkoncepter fra ca-fé- og restaurantsiden ind i lufthavnen. Sammen kan de byde passagerer fra ind- og udland på et bredt udvalg af spise- og drikkemuligheder. Listen tæller blandt andre Gorm’s pizza, det vietnamesiske køkken fra LêLê samt den populære burgerjoint Cock’s & Cows:

”Københavns Lufthavn rummer efterhånden en bred palette af de bedste koncepter, og det er derfor også en opgave, der forpligter. Vores tilgang bliver kompromisløs med de bedste råvarer og overvejende økologi, som er en ufravigelig del af konceptet. Vi glæder os ekstra meget til at præsentere vores nye morgenmadskort og byder ellers på burgers, lækre cocktails og fadøl, så vi kan skabe en stemnings-oase i hjertet af Københavns Lufthavn, ” udtaler Daniel Vesti Knuttel, direktør og medstifter af Cock’s & Cows.

Den endelige liste af butikker, der åbner i det nye shopping- og spiseområde i lufthavnen fra juni 2018:

  • Wolford
  • Pilgrim
  • ARKET
  • Wood Wood
  • Lacoste
  • Julie Sandlau
  • Lakrids by Johan Bülow
  • Massimo Dutti
  • HUGO
  • Oh! by Kopenhagen Fur
  • SAND
  • Tiger of Sweden
  • Mulberry
  • A.C. Perchs Thehandel
  • Sidste brand offentliggøres i april

Restauranter og caféer:

  • LêLê
  • Mikkeller
  • The Bird CPH Airport
  • Cock’s and Cows
  • Tapa del Toro
  • Retreat
  • Gorm’s
  • Espresso House
  • Pret A Manger

Om det udbyggede område i Københavns Lufthavn:

  • Fra juni 2018 udvider Københavns Lufthavn med 4.000 m2 mellem Finger A & B i Terminal 2 efter sikkerheds-kontrollen for at skabe plads til op mod 40 mio. passagerer de kommende år
  • Her åbner i alt 24 nye butikker og restauranter, som vil betyde, at det samlede antal af butikker og restauran-ter i lufthavnen vokser til i alt 130
  • Det nye område vil være et miks af stærke, lokale brands og internationale kendinge, som sikrer en følelse af København i lufthavnen
  • Efter planen står butikker og spisesteder klar til brug omkring sommer 2018. Ved udgangen af 2018 vil hele byggeriet stå færdigt
  • Syv ud af ti passagerer ser gode oplevelser og tilbud i terminalerne som en vigtig del af rejsen. Derudover spi-ser og/eller shopper seks ud af ti rejsende i lufthavnen før afrejse
  • I gennemsnit har de rejsende 98 minutter i lufthavnen fra gennemført sikkerhedstjek til boarding

For yderligere information, kontakt venligst:

Louise Koldsgaard Rasmussen, Senior Brand Manager i Københavns Lufthavn
Mobil +45 50 51 62 54
E-mail: louise.rasmussen@cph.dk