Ny HR-direktør i CPH

Ny HR-direktør bliver Kirstine Bergenholz, der kommer fra en stilling som Senior Director i DONG Energy A/S.

Københavns Lufthavn har netop ansat sin nye HR-direktør, som bliver Kirstine Bergenholz, der kommer fra en stilling som Senior Director i DONG Energy A/S.

Her har hun haft ansvaret for HR, Strategi og Quality, Health, Safety & Environment i et af DONG Energy’s fire forretningsben.

Kirstine Bergenholz er 48 år og har været ansat i Dong Energy i 6 år og har tidligere været HR direktør i Dansk Standard og HR og Learning Manager i FN. Kirstine er oprindeligt uddannet Cand.merc.jur. fra Copenhagen Business School og har senere taget en Master i Organisationspsykologi fra University of London. Kirstine er gift og har to sønner på 10 og 13 år.

Kirstine Bergenholz

”Vi er i gang med en klar vækststrategi, hvor vi inden for en årrække skal vokse og udvikle en lufthavn, der ikke er set før og hvor vi effektivt og med høj service skal være værter for 40 millioner passagerer hvert år. Det kræver, at vi er en konkurrencedygtig lufthavn og en virksomhed, der kan tiltrække og fasholde dygtige medarbejdere, og her kommer vores nye HR-direktør til at spille en afgørende rolle. Jeg glæder mig til samarbejdet med Kirstine Bergenholz, og jeg er sikker på, at hun vil bidrage til at løfte os til et nyt niveau og til at realisere CPHs World Class Hub 2.0 strategi, siger Thomas Woldbye, adm. direktør i Københavns Lufthavne A/S.

”CPH spiller en meget vigtig rolle i samfundet, og jeg er stærkt motiveret af at være en del af en virksomhed, som gør en markant forskel og som har kundeoplevelsen som omdrejningspunkt. I mit tidligere virke har jeg haft et centralt fokus på at drive udvikling og samtidig sikre en organisation i trivsel. Det er sket i en kompleks forretning med meget forskellige kompetenceområder – ikke ulig det jeg ser frem til at møde i CPH. Jeg glæder mig til at bidrage til den videre udvikling af CPH”, siger Kirstine Bergenholz.

Kirstine Bergenholz tiltræder torsdag den 1. juni 2017.