Lufthavnshotel: stor opgradering og nyt navn

Hilton-hotellet i Københavns Lufthavn bliver opgraderet for 70 mio. kr. og skifter navn til Clarion.

Fra 1. april 2017 skifter hotellet i Københavns Lufthavn navn til Clarion Hotel Copenhagen Airport. Samtidig løftes hotellet med en gennemgribende opgradering af både værelser, restaurant, mødelokaler og lobby.

Københavns Lufthavne A/S, der ejer hotellet, har indgået et partnerskab med Nordens førende hoteloperatør, Nordic Choice Hotels, der overtager hotellets drift og fører det videre under sit high-end-brand Clarion Hotel.

”Hotellet er vigtigt for mange af vores rejsende. Derfor er det afgørende for os, at det i endnu højere grad afspejler den nordiske stemning og høje kvalitet, som vi ønsker at tilbyde de rejsende. Dét kan Nordic Choice Hotels levere, og jeg er overbevist om, at vi i dem har fundet den helt rigtige partner,” siger Thomas Woldbye, administrerende direktør for Københavns Lufthavne A/S.

Han takker samtidig Hilton for samarbejdet, siden hotellet åbnede i 2001:

”Vi har haft et rigtig godt samarbejde med Hilton, der har drevet hotellet flot og professionelt, og vi er glade for, at de dygtige medarbejdere kan fortsætte under det nye Clarion-brand.”

Nordic Choice Hotels er Skandinaviens største operatør af lufthavnshoteller, og i forbindelse med at de overtager opgaven med at drive hotellet, gennemføres en større opgradering:

”Clarion Hotel er vores high-end-hotelkæde med et stærkt full-service-koncept, og det sætter en høj standard for design, interiør, kunst, mad og drikke. Det er vores ambition, at hotellet her skal genfødes som en endnu større succes. Clarion Hotel Arlanda Airport er kåret som Sveriges bedste businesshotel og Europas mest luksuøse lufthavnshotel, og erfaringerne herfra vil komme hotellet i Københavns Lufthavn til gode,” siger Petter A. Stordalen, ejer af Nordic Choice Hotels.

Clarion Hotel er en af de mest kendte hotelkæder i både Norge og Sverige, og kæden er kåret som bedste hotelkæde i Sverige i de seneste syv år.

Fakta om Clarion Copenhagen Airport Hotel

• Nordic Choice Hotels overtager pr. 1. april 2017 driften af hotel Hilton Copenhagen Airport.
  • Hotellet vil blive en del af Nordic Choice Hotels high-end-brand Clarion og vil fremover hedde Clarion Copenhagen Airport Hotel.
  • Nordic Choice Hotels driver i alt 190 hoteller i Norden og Baltikum, heraf 76 Clarion-hoteller.
  • Hotellet bliver opgraderet, og det betyder bl.a., at værelser, mødelokaler, lobby og restaurant sættes gennemgribende i stand. Opgraderingen koster 70 mio. kr.
  • Clarions restaurantkoncept, ”Kitchen & Table By Marcus Samuelsson”, indføres. Samuelsson er en verdenskendt kok med restauranter i bl.a. New York, og som er kendt for at være tidligere præsident Obamas favoritkok.

Om Nordic Choice Hotels

Nordic Choice Hotels er et af Nordens største hotelkoncerner med 190 hoteller og 13.000 medarbejdere i Skandinavien og Baltikum. Selskabet markedsfører kæderne Comfort Hotel, Quality Hotel og Clarion Hotel samt 21 fritstående hoteller.

Petter Anker Stordalen (f. 1962) er en norsk hotelejer, ejendomsudvikler og investor. Han blev direktør for et storcenter i Trondheim som 24-årig og åbnede sit første hotel som 34-årig. I løbet af 10 år voksede det hotel til at blive en af Nordens førende hotelkoncerner under navnet Nordic Choice Hotels.

Om Københavns Lufthavn

Københavns Lufthavn er Nordens største lufthavn. I 2016 rejste flere end 29 mio. gennem lufthavnen på en af lufthavnens 165 direkte ruter ud i verden, heraf 36 til destinationer uden for Europa. Lufthavnen bliver udbygget massivt i disse år for at skabe plads til 40 mio. årlige passagerer. Med udvidelsen investerer lufthavnen op til 20 mia. kr. Investeringerne i hotelbyggeriet ligger ud over denne beløbsramme.

Yderligere oplysninger

For kontakt til Nordic Choice Hotels, kontakt kommunikationsafdelingen i Nordic Choice Hotels på tlf. +47 40 21 81 45 eller christine.viland@choice.no.

For kontakt til Københavns Lufthavn, kontakt CPH Presse på tlf. 32 31 28 00 eller cphpresse@cph.dk.

Hent billede i høj opløsning af Petter Anker Stordalen her

Hent billede i høj opløsning af Thomas Woldbye her