Københavns Lufthavn bliver udstillingsvindue for Syddanmark

Københavns Lufthavn er mange turister og forretningsrejsendes første møde med Danmark og et vigtigt udstillingsvindue. Derfor har lufthavnen nu taget initiativ til at sætte fokus på erhverv og turisme i lufthavnen sammen med de fem danske regioner. Og fra begyndelsen af det nye år vil de rejsende i lufthavnen blive mødt med kampagner for bl.a. Syddanmark på lufthavnens mange skærme.

Skrevet den 04.01 2017

Danmark er et attraktivt rejsemål, og flere og flere kommer langvejs fra på besøg - både forretningsfolk og turister. Men mange nøjes med at besøge hovedstaden, og i et forsøg på at gøre de mange besøgende i Københavns Lufthavn opmærksom på de mange muligheder, der ligger i hele landet, har lufthavnen taget initiativ til en kampagne sammen med regionerne og lægger ud med Region Syddanmark.

I uge 1 bliver de rejsende i lufthavnen mødt med en kampagne, der viser vækst- og turismemuligheder i Syddanmark. Kampagnen vises på lufthavnens mange skærme og målrettes både turister og forretningsrejsende fra udlandet. Tanken er, at regionen får mulighed for at synliggøre styrkerne i regionen ved at brande sig i forhold til både erhvervsliv og turisme. I de følgende uger kører kampagnen med de øvrige regioner.Region Syddanmark i CPH

Eksempel på en af de kampagner, der bliver vist i Københavns Lufthavn

Ifølge konstitueret koncerndirektør Dorthe Kusk, Region Syddanmark, er det en god mulighed for at skabe øget international opmærksomhed om regionen:

"Med disse kampagner i Københavns Lufthavn får vi mulighed for at opfordre internationale turister og erhvervsfolk til at besøge og investere i de enkelte regioner. Der er mange muligheder af høj kvalitet i forhold til erhverv og turisme i hele Danmark, som er interessante på globalt plan. Derfor er det positivt, at Københavns Lufthavn har taget initiativ og stillet sig til rådighed for denne kampagne, som kan brande de mange vækst- og turismemuligheder i regionerne."

I Københavns Lufthavn mener man, at der et stort potentiale for at få flere rejsende til at komme tilbage til Danmark:

"Københavns Lufthavn er et udstillingsvindue for hele Danmark. Vi oplever en stor vækst i antallet af turister og forretningsfolk, der rejser hertil fra hele verden, og derfor er det oplagt at fange deres opmærksomhed her hos os. Det er derfor, vi har taget initiativ til kampagnen sammen med regionerne, der kan give alle dele af Danmark mulighed for at markedsføre sig direkte overfor en vigtig og attraktiv målgruppe. Vi er glade for at alle de danske regioner har taget godt i mod initiativet, og vi håber, at vi kan være med til at øge både turismen og den internationale samhandel - gennem et endnu bedre samspil mellem os som knudepunkt og de mange muligheder i regionerne", siger Henrik Peter Jørgensen, der er kommunikationsdirektør i Københavns Lufthavn.

Kampagnen begynder umiddelbart efter nytår. I januar og starten af februar vil de rejsende blive mødt med reklamer for de forskellige regioner på de mange skærme, der er placeret over hele lufthavnen.

 Hent billeder i høj opløsning her (.zip)