Ny rute til Napoli næste sommer

Fra næste sommer flyver Ryanair fra Napoli til Københavns Lufthavn tre gange om ugen.

Det irske flyselskab, Ryanair, starter næste år en ny rute fra Napoli i Italien til København.

Den første flyvning mellem de to byer begynder den 2. maj 2017, og der vil være afgange tre gange om ugen. Det betyder, at man tirsdag, torsdag og lørdag kan flyve til Napoli fra København.

Ruten beflyves med et Boeing B737-800-fly, der har 189 sæder.

Vulkan og opera

Napoli er den største by i det sydlige Italien og hovedstad i Campania-regionen. Der bor omkring 1 million indbyggere i byen, der især er kendt for den nærtliggende vulkan, Vesuv.

Derudover byder byen på en række historiske og kulturelle seværdigheder, som eksempelvis Teatro San Carlo, der er verdens ældste operahus, der stadig er i drift, ligesom byens berømte fodboldhold, SSC Napoli også har en stor fanskare udenfor området.

Peter Krogsgaard, kommerciel direktør i Københavns Lufthavn

Ifølge Peter Krogsgaard, der er kommerciel direktør i Københavns Lufthavn, vil den nye rute give gode muligheder for både danskere og italienere:

”Italien er storleverandør af turister til København. Vi har åbnet en række nye ruter til Italien de seneste år, og hver gang har vi oplevet, at antallet af turister, der kommer hertil fra Italien er steget. Det er med til at skabe en masse vækst og arbejdspladser i den danske turistsektor. Men danskerne er også meget glade for Italien, og her vil det for mange være interessant at få mulighed for at komme direkte til Napoli, som vi ikke har en rute til i dag”, siger Peter Krogsgaard.