CPH: Korte ventetider trods flere passagerer

Det omskiftelige danske sommervejr sendte passagertallet i vejret i uge 30, men Københavns Lufthavn fastholdt alligevel de korte ventetider i sikkerhedskontrollen.

Ventetiden før sikkerhedskontrollen i Københavns Lufthavn var i uge 30 på 5 minutter og 10 sekunder på trods af, at der flere dage i løbet af ugen kom flere passagerer, end prognoserne forudsagde.

Der er ingen tvivl om, at det dårlige danske sommervejr har fået flere danskere til at rejse udenlands med kort varsel for at få sol og sommer. Det betød, at vi havde flere passagerer end forventet i sidste uge, og derfor er det godt at se, at vi alligevel formåede at fastholde de korte ventetider,” siger Peter Krogsgaard, kommerciel direktør, Københavns Lufthavne A/S.

Den længste ventetid i uge 30 var 18 minutter og 48 sekunder. Den blev målt 25. juli kl. 14.00. Københavns Lufthavn havde i alt 178.728 afrejsende passagerer i ugen, og 98,21 procent af dem – svarende til ca. 175.000 passagerer – kom frem til sikkerhedskontrollen på under 15 minutter.