CPH: Sommertravlhed uden ekstra ventetid

Sommer er lig med travlhed i Københavns Lufthavn, men de travle sommeruger forløber uden ekstra ventetid i sikkerhedskontrollen. Uge 28 var årets hidtil travleste uge og gennemsnitsventetiden var på 4 min. og 28 sek.

202.154 passagerer gik i uge 28 igennem sikkerhedskontrollen i Københavns Lufthavn. Dermed blev uge 28 den hidtil travleste uge i 2015. På trods af de mange passagerer, som skulle igennem sikkerhedskontrollen, ventede ingen passagerer mere end 20 min. og gennemsnitsventetiden var på 4 min. og 28 sek.

”Det har været en travl uge, og vi har virkelig knoklet for at give vores passagerer en god start på ferien. Man skal huske på, at der var næste 50.000 flere passagerer igennem sikkerhedskontrollen i uge 28 end i uge 22. Til sammenligning var den gennemsnitlige ventetid ca. 20 sekunder kortere,” siger Kommunikationsdirektør Henrik Peter Jørgensen, Københavns Lufthavne A/S.

I alt kom 99,6 procent af passagererne frem til sikkerhedskontrollen på under 15 min., og længste ventetid før sikkerhedskontrollen i uge 28 var 18 min. og 3 sek. Den blev målt søndag d. 12. juli kl. 10.30.