Korte ventetider før sommerferien

I uge 25 lå den gennemsnitlige ventetid før sikkerhedskontrollen i Københavns Lufthavn på 4 minutter og 23 sekunder.

Det målrettede indenrigsprogram i Københavns Lufthavn med bl.a. øget bemanding i sikkerhedskontrollen sikrer fortsat korte ventetider før sikkerhedstjekket. I uge 25 lå den gennemsnitlige ventetid henover hele ugen på 4 minutter og 23 sekunder. I myldretiden fra kl. 5 til 9 om morgenen og om eftermiddagen fra 15 til 19 var den gennemsnitlige ventetid nede på 4 minutter og 10 sekunder.

I alt 99,8 procent af passagererne kom frem til sikkerhedskontrollen på under et kvarter, og længste ventetid var 15 minutter og 49 sekunder målt den 20. juni lige kl. 12.15.

Alt i alt var det en tilfredsstillende uge med korte ventetider. Nu begynder skoleferien og dermed vil vi få endnu mere travlt i den kommende tid, og allerede i den kommende weekend planlægger vi at skulle køre med samtlige 18 spor åbne i sikkerhedskontrollen store dele af dagen. Det sker for at få de mange rejsende godt afsted med kortest mulige ventetid,” siger Henrik Peter Jørgensen, kommunikationsdirektør, Københavns Lufthavn.

Store rejsedag vil kunne mærkes i sikkerhedskontrollen
Fredag den 26. juni ser ud til at blive årets travleste dag i Københavns Lufthavn. Det vil kunne mærkes i sikkerhedskontrollen, hvor knap 40.000 passagerer skal igennem sikkerhedskontrollen. Det er næsten 20 procent flere rejsende end sidste fredag.

I næste weekend tager Danmark på ferie, og rigtig mange har valgt at rejse fra Københavns Lufthavn. De mange flere passagerer vil naturligvis kunne mærkes. Vi er klar og har fuld bemanding. Desuden vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at de mange rejsende får en god start på ferien. Jeg kan dog ikke garantere, at vi i næste uge kan rapportere om en gennemsnitlig ventetid på samme lave niveau, som vi har ligget på de seneste tre uger,” siger Henrik Peter Jørgensen.

Siden CPH implementerede indenrigsprogrammet, har ventetiden i sikkerhedskontrollen i gennemsnit ligget på under fem minutter.