Flyv nemt og enkelt til Folkemøde

I denne uge ønsker Københavns Lufthavn og flyselskabet DAT i fællesskab de mange rejsende til Folkemødet velkommen med et særligt Folkemøde-område i lufthavnen. Det sker for at kunne afvikle de mange ekstra afgange og ankomster imellem Bornholm og København så effektivt som muligt.

Allerede dagen inden Folkemødets officielle åbning stiger andelen af passagerer imellem Rønne og København betragteligt. For at gennemføre op til 23 daglige operationer – mod normalt otte – effektivt, vil alle afgange og ankomster imellem hovedstaden og folkemødet finde sted fra et dedikeret område i lufthavnen. Det har Københavns Lufthavn og DAT besluttet for at gøre flyrejsen så hurtig, enkel og effektiv for passagerene som overhovedet mulig.

Vi ved, at flere af vores passagerer flyver frem og tilbage mange gange i løbet af Folkemødet. Det er bare enklere og mere gennemskueligt for dem, hvis rejsen foregår fra de samme tre gates hver gang. Samtidig er det også nemmere for os at planlægge rent bemandingsmæssigt, så vi sikrer, at det bliver en god serviceoplevelse for passagererne,” siger Jesper Rungholm, direktør i DAT.

En anden fordel ved de tre valgte gates er, at flyene ved afgang kan køre fra gaten ved egen kraft, fremfor at der kræves hjælp fra en særlig push-back traktor.

Arrangørerne bag Folkemødet er glade for den ekstra service, der ydes de deltagere, som rejser til Bornholm ad luftvejen.

Det siger sig selv, at vi er glade for at DAT og CPH gør en ekstra indsats for vores deltagere. Folkemødets rygrad er jo de events og tiltag, som de politiske partier, organisationer, virksomheder og private borgere arrangerer”, siger kommunikationsmedarbejder for Folkemødet Geira Bjørn Olsen. ”At ankomme og afgå fra et dedikeret Folkemøde-område i lufthavnen er da en glimrende start på årets Folkemøde.”

Alle afgange og ankomster til og fra Rønne vil under Folkemødet blive samlet på gates A25, A26 og A27.