Længere ventetider
Vi oplever i øjeblikket ekstra travlhed i lufthavnen. Det kan betyde længere ventetid end normalt. Kom derfor i ekstra god tid og vær forberedt med de nødvendige rejsedokumenter. Følg dit fly og få råd og vejledning til din rejse her.

CPH: Stærk vækst i september

Københavns Lufthavn satte månedsrekord i september med næsten 2,5 mio. passagerer, hvilket svarer til en vækst på 6,1 procent. Lufthavnen kom for første gang over 20 mio. passagerer efter ni måneder.

2.481.528 passagerer rejste igennem Københavns Lufthavn i september. Det er 142.013 flere end samme måned i fjor, svarende til en stigning på 6,1 procent.

”Det var en stærk september, hvor både langdistanceruterne og Europa trafikken voksede. Flere ruter og frekvenser betyder, at vi kan trække flere turister og forretningsrejsende til Danmark og mængden af tilrejsende er gået op. Samtidig bliver verdens markeder endnu mere tilgængelige til gavn for virksomhederne. Det er afgørende for at skabe vækst og jobs i hele Danmark,” siger Thomas Woldbye, adm. direktør, Københavns Lufthavne A/S.

Europatrafikken steg i september med 7,0 procent, mens den interkontinentale trafik voksede med 4,4 procent. Indenrigstrafikken faldt med 3,3 procent grundet mindre kapacitet på bl.a. landets største indenrigsrute til Aalborg. Transfer faldt med 2,3 procent.

År til dato er passagertallet steget med 2,0 procent, og for første gang kom passagertallet over 20 mio. efter tre kvartaler. 20.131.005 passagerer er rejst igennem Københavns Lufthavn i år.

Download Excell her