easyJet åbner direkte sommerrute til Venedig

easyJet, et af Europas største flyselskaber, åbner en ny sommerrute mellem København og Venedig i perioden marts til oktober 2016. Ruten vil give flere italienske turister til Danmark.

easyJet åbner i dag for salget af flybilletter til en ny, direkte sommerrute imellem Københavns Lufthavn og Venedig med tre ugentlige afgange. Det første fly mod Venedig går i luften den 24. marts 2016.

easyJet har allerede 13 ruter fra København, og vi er meget glade for at kunne udvide vores netværk med ruten fra København til Venedig. Vi er overbeviste om, at Venedig bliver en populær destination med byens store udbud af moderne hoteller, restauranter, caféer og en fantastisk arkitektur,” siger William Vet, Commercial Manager for easyJet i Danmark.

Flere italienere til Danmark
Udover at være en attraktiv feriedestination for danske og sydsvenske rejsende, vil den nye rute også sende flere norditalienere til Danmark.

easyJet har næsten altid et 50/50 split på deres ruter, så ruten til Venedig vil helt sikkert også trække flere venezianere og norditalienere på ferie og weekendbreaks til Danmark, hvilket er til gavn for hele vores region,” siger Ole Wieth Christensen, ruteudviklingschef i Københavns Lufthavn.

Frisk luft i historiske omgivelser
Venedig ligger i det nordøstlige Italien og er på UNESCO’s liste over verdens kulturarv. Her er ingen veje, men i stedet kanaler, og bilerne er skiftet ud med både og gondoler. Med sine gamle bygninger, autentiske kvarterer og romantiske restauranter byder Venedig på en masse eventyrlige rejseoplevelser.

Tre ugentlige afgange
easyJet vil flyve imellem Venedig og København tirsdag, torsdag og lørdag. Afgangen ligger tirsdag kl. 16:05 (ankomst kl. 18:10), torsdag kl. 16:05 (ankomst kl. 18:10) og lørdag kl. 10:40 (ankomst kl. 12:45). Fra april ligger afgangen lørdag kl. 17:10 (ankomst kl. 19:15).

Afgange fra Venedig retur til København ligger tirsdag kl. 13:30 (ankomst kl. 15:35), torsdag kl. 13:30 (ankomst kl. 15:35) og lørdag kl. 14:35 (ankomst kl. 16:40).