Travl august gav rekordsommer

En passagervækst på 7,0 procent i august måned gav Københavns Lufthavn rekordsommer med flere end 7,5 mio. rejsende i de tre sommermåneder. År til dato er passagertallet steget 7,2 procent.

Der har været travlt som aldrig før i Københavns Lufthavn. I alt 2.440.706 passagerer rejste igennem lufthavnen i august, hvilket er ca. 160.000 flere end samme måned i fjor – en stigning på 7,0 procent.

Med endnu en passagerrekord i august kan vi se tilbage på den travleste sommer nogensinde i lufthavnens historie med over 7,5 mio. rejsende. Det er en halv million flere end i fjor. Vi har her i sommerperioden desuden set antallet af transferpassagerer stige, hvilket er interessant, for specielt om sommeren rejser folk helst direkte, når de skal på ferie,” siger Thomas Woldbye, adm. direktør, Københavns Lufthavne A/S.

Antallet af transferpassagerer steg således med 19,4 procent, og specielt er flere skandinaver rejst igennem Københavns Lufthavn på vej til nordamerikanske destinationer som New York, San Francisco og Fort Lauderdale samt til europæiske storbyer som London, Amsterdam, Paris og Milano. Antallet af lokaltafgående udenrigspassagerer steg med 7,3 procent, mens indenrigstrafikken voksede med 3,0 procent. August var som altid præget af, at skoleferien slutter og folk kommer hjem fra ferie, hvilket medførte, at der var ca. 115.000 flere ankommende end afgående passagerer.

År til dato er der rejst knap 17,4 mio. passagerer igennem Københavns Lufthavn, hvilket er næsten 1,2 mio. flere end i fjor, svarende til en stigning på 7,2 procent.

Trafikudvikling måned for måned

Download Excel fil