CPH fortsat blandt verdens bedste til ruteudvikling

På World Routes konferencen i Chicago blev Københavns Lufthavn mandag aften amerikansk tid hædret af alverdens flyselskaber for at være en af verdens tre bedste lufthavne til ruteudvikling blandt lufthavne mellem 20 og 50 mio. passagerer årligt.

Fem internationale storlufthavne var indstillet til prisen som ’verdens bedste til ruteudvikling’.  Dublin løb med prisen lige foran Københavns Lufthavn og München. Også Düsseldorf og  nordamerikanske Seattle-Tacoma International Airport var shortlistet.

”Hver eneste flyrute skaber vækst, arbejdspladser og investeringer. Derfor er konkurrencen mellem lufthavne og lande om at fastholde og tiltrække nye ruter blevet benhård. Og derfor er det et fantastisk skulderklap til Danmark, at vi fortsat er blandt verdens bedste til ruteudvikling,” siger Ole Wieth Christensen, ruteudviklingschef i Københavns Lufthavn.

Prisen blev uddelt på verdens førende luftfartskonference, World Routes, der bliver afholdt i Chicago i disse dage. På World Routes mødes cirka 3.000 repræsentanter fra flyselskaber, lufthavne og turismeorganisationer verden over for at diskutere og forhandle udvikling af nye flyruter.

Verdensmester i fjor
Sidste år vandt Københavns Lufthavn den prestigefyldte pris, da World Routes blev afholdt i Las Vegas, og siden sidste års verdensmesterskab har CPH også hjemført Europamesterskabet i samme disciplin.

”Kåringen som en af verdens tre bedste lufthavne til ruteudvikling er et udtryk for, at flyselskaberne mener, at vi giver dem en samlet markedsføringspakke af høj klasse med ordentlige rutedata, analyser og forslag til udvikling af nye og eksisterende ruter," siger Ole Wieth Christensen.

"Vi havde naturligvis sat næsen op efter at genvinde titlen som ’verdensmester i ruteudvikling’, men vi var oppe imod andre stærke lufthavne, der også gør et godt arbejde for at give flyselskaberne det bedst mulige materiale at arbejde med,” siger Ole Wieth Christensen.