Verdens bedste lufthavnsgastronomi

Efter international bedømmelse er der ingen tvivl - Københavns Lufthavn har etableret sig som verdens bedste inden for café- og restaurantudvalg. I går, tirsdag den 10. juni, vandt Københavns Lufthavn prisen ’Airport Food & Beverage Offer of the Year’ til den internationale F&B Awards sammen med to andre fine priser.  

11.06.2014

Tirsdag den 10. juni var Københavns Lufthavn vært ved årets internationale F&B Awards for lufthavne. Priserne blev uddelt på Hotel Hilton, hvor Københavns Lufthavn høstede tre af priserne - herunder den mest prestigefydte: Verdens bedste café- og restaurantudvalg.

Joe & The Juice vandt for andet år i træk rettigheden til at kalde sig verdens bedste lufthavnscafé (’Best Airport Coffee Shop’), samtidig med at Københavns Lufthavns digitale kampagne ’Sharing the conversation @CPH’ vandt titlen ’Best Digital or Social Media Initiative of the Year’.

Prisen for ‘verdens bedste café- og restaurantudvalg’ (’Airport Food & Beverage Offer of the Year’) blev taget godt imod af Københavns Lufthavn. Lise Ryevad, Director, Airport Sales, Københavns Lufthavn, udtrykker sin glæde; ”Sidste år lykkedes det os at tage hjem fra Dubai med tre fantastiske priser under armen. I år er ingen undtagelse. Vi arbejder konstant på at kunne tilbyde vores passagerer ekstraordinære oplevelser med en indbydende variation af caféer og restauranter i høj kvalitet. F&B priserne viser, at vi er på rette vej.”

Høj standard og god service
Den danske cafékæde Joe & The Juice kom igen i år på vinderlisten. Dommerne var enige om, at kaffeshoppen er en oplevelse af karakter, og roste dem for deres høje standard og gode service. At de skulle fortsætte med prisen for ’Best Airport Coffee Shop’ var der ingen tvivl om, så den danske café jublede over gentagelsen af succesen fra sidste år i Dubai.

International jubel over Københavns Lufthavns digitale og sociale tiltag
'Sharing the conversation @CPH' vandt prisen for bedste digitale eller sociale media initiativ.

Det er vigtigt for os at engagere vores passagerer i Københavns Lufthavn. Vores digitale og sociale mediestrategi handler om, at gøre bekendtskabet til Københavns Lufthavn til en rejse i sig selv. For os handler det om umiddelbar, aktuel og engagerende dialog i øjenhøjde med vores passagerer. Vi har haft stor succes med denne strategi og har på to år opnået 55.000 fans, samt den højeste engagement score i branchen. F&B er en essentielt del af lufthavnens sociale medier, fuldt integreret i vores kommunikation med vores passagerer siger Karen Bender, E-Commerce & Marketing Director, Københavns Lufthavn.

Prisværdige oplevelser
Det blev også til et par andenpladser for Københavns Lufthavn. F&B marketing kampagnen Nordic Dining blev nævnt som prisværdig, og Københavns Lufthavn kom på en flot andenplads i kategorien ’Airport F&B Marketing campaign’.

”Denne kampagne er et godt eksempel på en ekstraordinær oplevelse, som man kun kan få i Københavns Lufthavn. Igen var gastronomien i højsædet, og prisen var sat til et niveau, hvor de fleste kan være med og få en smagsoplevelse i michelin-klasse. Også i år kan vores passagerer forvente en oplevelse af karakter, når de besøger os under Copenhagen Cooking,” siger Karen Bender.

Københavns Lufthavns restaurant MASH fik en delt andenpladsen i kategorien verdens bedste casual dining restaurant (’Airport Casual dining restaurant of the year’).

Fakta om FAB Awards 2014

  • Den tredje FAB Awards-uddeling blev afholdt på Hotel Hilton den 9. – 11. juni 2014, hvor Københavns Lufthavn var vært.
  • Københavns Lufthavn vandt følgende priser:
    • Airport F&B of the year – Copenhagen Airport Shopping Center
    • Airport Coffee/Non-alcoholic Beverage Outlet of the Year – Joe & the juice
    • Best digital or social media initiative – Sharing the conversation @CPH
  • Københavns Lufthavn kom på en flot anden plads i følgende kategorier:
    • Airport Casual dining restaurant of the year – MASH  
    • Airport F&B Marketing campaign – Nordic dining
  •  Det anerkendte branchemedie The Moodie Report står bag prisuddelingen, som hvert år hædrer branchens stærkeste food & beverage-brands og -koncepter.
  • Dommerpanelet består i 2014 af David King, Industry Consultant and Director of the David King Partnership, Martin Moodie, The Moodie Report Chairman, Matt Willey, The Moodie Report Executive Director - Business Development & Innovation
  • Læs mere om FAB Awards 2014 og se alle vinderne her.