Københavns Lufthavn åbner som første europæiske lufthavn dørene for Max Mara

Københavns Lufthavn kan pryde sig af at være den første Europæiske lufthavn, der giver sine passagerer mulighed for at købe italiensk luksus, da det internationalt anerkendte fashion brand Max Mara har valgt at slå sig ned i Københavns Lufthavn.

Max Mara, der er anerkendt over hele verden som forløberen for moderne pret-à-porter mode, er et af de største internationale modehuse og det første italienske beklædningsfirma. Københavns Lufthavn kan som den første lufthavn i Europa tilbyde passagererne et besøg i Max Maras univers fyldt med italiensk luksus.

Vi glæder os til at tilbyde vores rejsende lidt italiensk krydderi på turen gennem Københavns Lufthavn. Det er vigtigt for os altid at give vores passagerer spændende oplevelser, og vi er sikre på, at Max Maras nyåbnede butik med deres stilsikre designs kan hjælpe os med at opfylde denne målsætning siger Lise Ryevad, Director, Airport Sales i Københavns Lufthavne A/S.

Virkelig og virtuel shopping mødes i italiensk temperament
Lufthavnsbutikken er indrettet, så den er dynamisk og indbydende og afspejler kernen i Max Maras brand. Det nye koncept, der er designet af Duccio Grassi Architects, vil fremhæve det bedste, Max Mara har at tilbyde. Bløde nuancer og organiske materialer såsom træ kombineret med sten og metal vil bidrage til at skabe et elegant, indbydende miljø. Tradition og innovation kombineres takket være teknologien, der forvandler et besøg i butikken til en ægte sanseoplevelse, begyndende med vinduesdisplayet, hvor de traditionelle mannequiner erstattes af en permanent videoinstallation, designet så virkelig og virtuel shopping mødes på midten.

En væsentlig del af projektet er belysningen. Et nyt enkelt lineært belysningssystem sikrer et imponerende resultat for butiksarealet, der på grund af beliggenheden aldrig har dagslys. I dette eksklusive skatkammer vil produktudbuddet bestå af et perfekt afbalanceret udvalg af tøj og tilbehør, der repræsenterer det tidløse luksuskoncept, som Max Mara er så kendt for.

Den første Max Mara lufthavnsbutik åbnes nu i Københavns Lufthavn, der er Skandinaviens travleste hub. Med i gennemsnit 62.000 passagerer pr. dag er det en af de 15 travleste lufthavne i Europa. Butikken er på 65 m2 og er indrettet i overensstemmelse med den stil, der er fastlagt for Max Maras lufthavnsbutikker. Butikken har en varm og indbydende stemning med farver og overflader, der på perfekt vis viser Max Maras identitet, og som passer perfekt til den flotte arkitektur i Københavns Lufthavn. Butikkens særkende er den imponerende over seks meter høje facade.

Fakta om Max Mara

• Selskabet blev grundlagt (i 1951) med henblik på at tilbyde "haute de gamme" feminint tøj fremstillet ved hjælp af de bedste industrielle processer. Max Mara-koncernen har konsolideret sig over tid med fokus på en tidløs og luksuriøs stil, der har opnået stigende succes over hele verden, så der i dag findes mere end 2.300 Max Mara-butikker.
  • Max Maras sofistikerede designbutikker åbner overalt i verden, ikke kun på de berømte shoppinggader i storbyer som Milano, Paris, London, Moskva, New York og Tokyo, men også i Sydafrika, Saudi-Arabien, Bahrain , Australien, Brasilien og New Kaledonien. Selv i Kina er der på under ti år åbnet et net på 380 butikker, der strækker sig fra Beijing og Shanghai til Qingdao, Shenyang og den gamle by Hangzhou.
  • Max Mara-koncernen har valgt at drive virksomhed i 105 lande, både direkte og gennem 10.000 butikker, der tilbyder Max Mara som en del af deres sortiment. Selskabet har haft internationale ambitioner helt fra starten, begyndende med navnet Max Mara, et markant navn, der er let at udtale på alle sprog.
  • Max Mara er gået i gang med at udvide med butikker i verdens førende lufthavne. Butikken i Københavns Lufthavn er selskabets debut på dette distributionsområde og byder på en knivskarp og omhyggeligt målrettet strategi både med hensyn til produkter og visual merchandising.
  • Læs mere på maxmara.com