CPH genvinder titlen for ”verdens bedste Security” og er ”Nordeuropas bedste lufthavn”

For andet år i træk blev Security Service i Københavns Lufthavn kåret til verdens bedste. Det skete, da Skytrax onsdag aften uddelte priser i den verdensomspændende undersøgelse af flypassagerers tilfredshed. Københavns Lufthavn generobrede også titlen som “Nordeuropas bedste lufthavn”.

Onsdag aften uddelte Skytrax i Barcelona sine årlige priser baseret på 12,8 millioner passagerers vurdering af 410 lufthavne verden over. Københavns Lufthavn måtte på scenen to gange for at modtage to af de eftertragtede priser.

I motivationen for prisen som “Verdens bedste Security” vægtes ikke alene sikkerhed men også imødekommenhed højt, og derfor er det bemærkelsesværdigt, at Københavns Lufthavn to år i træk har besejret en række af de asiatiske lufthavne, der er kendte for et meget højt serviceniveau og har ”siddet” på denne pris i en række år.

I øjenhøjde

“Vi vægter naturligvis sikkerheden i top, men vi har en ambition om at holde et højt serviceniveau, hvor vi møder kunderne i øjenhøjde. Derfor er jeg umådelig stolt over, at vores medarbejdere ikke bare ét år men hele to år i træk er blevet belønnet med prisen for verdens bedste Security Service,” siger Thomas Woldbye, adm. direktør, Københavns Lufthavn.

“Velkommende” og “effektive” er prædikater, som Skytrax begge år har hæftet på medarbejderne i Københavns Lufthavns sikkerhedskontrol.

“Københavns Lufthavn begynder at udvise stor styrke med denne pris for Best Airport Security Processing, og de omhyggelige procedurer, som lufthavnens ledelse har fastlagt, har helt klart en positiv indflydelse på kundetilfredsheden,” siger adm. direktør for Skytrax Edward Plaisted.

“Sikkerhedscheck i lufthavnen er en nødvendig og uundgåelig del af passageroplevelsen, og selvom det primære fokus er på, at sikkerhedstjekket foregår så effektivt som muligt, forstår sikkerhedsmedarbejderne i Københavns Lufthavn at yde denne service med et smil, og det sætter passagererne helt klart pris på,” tilføjer Plaisted.

Passagererne skal føle sig velkomne

“Hver dag bestræber vi os på at få passagererne til at føle sig velkomne med en kombination af sikkerhed, kvalitet og service, og det er den indsats, passagerene nu anerkender os for. Det er et stort skulderklap til alle medarbejderne, som vi skal være stolte af og fortsat leve op til. Nu har vi to år i træk slået de asiatiske lufthavne på deres egen hjemmebane. For mig betyder det, at vores passagerer har købt ind på vores koncept, hvor “velkomne” og “effektivitet” er nøgleord,” siger Johnnie Müller, sikkerhedschef i Københavns Lufthavn.

Nordeuropas bedste lufthavn
Københavns Lufthavn vandt også prisen som “Nordeuropas bedste lufthavn”. Det er tredje gang på de fem år, prisen er uddelt, at CPH befinder sig på førstepladsen.

“Med hensyn til kundeservice er Nordeuropa en af de mest konkurrenceprægede regioner i verden med en høj standard i alle regionens lufthavne. Københavns Lufthavn opnår at kombinere en meget konkurrencedygtig service fra medarbejdernes side med stor effektivitet og gode faciliteter for passagererne, og dette afspejles helt klart i undersøgelsens endelige resultat,” siger Edward Plaisted.

“Vi er aldrig bedre, end den oplevelse vores kunder får, og derfor er det glædeligt at høste internationale priser, fordi det bekræfter os i, at det er de rette services, vi tilbyder både passagerer og flyselskaber. Vi bestræber os på at være en opmærksom og nærværende vært, der lytter til kundernes behov, og det synes jeg, at vi får kredit for med de to priser,” siger Thomas Woldbye.