CPH: Vækst som forventet

Trafikken i Københavns Lufthavn steg i november med 2,4 procent, hvilket var på linje med det forventede. År til dato er passagertallet steget med 6,7 procent.

I alt 1.844.627 passagerer rejste igennem Københavns Lufthavn i november, hvilket svarer til en stigning på 2,4 procent i forhold til samme måned i fjor. Det var helt i tråd med lufthavnens forventninger til, at væksten ville være let aftagende med overgangen til vinterprogrammet.

Antallet af sæder i vinterprogrammet i år er stort set identisk med i fjor, så vi har længe vidst, at vækstraterne vil aftage en anelse i årets sidste to måneder. Det ændrer ikke på, at 2014 samlet set tegner til at blive et godt år for Københavns Lufthavn med en passagerrekord, der for første gang bringer os over 25 mio. passagerer,” siger Thomas Woldbye, adm. direktør, Københavns Lufthavne A/S.

Udenrigstrafikken steg med 3,3 procent, antallet af transferpassagerer steg med 1,5 procent, og antallet af passagerer på de interkontinentale ruter steg med 7,3 procent. Indenrigstrafikken  faldt med 5,9 procent pga. færre udbudte sæder på flere indenrigsdestinationer.

År til dato er der rejst 23,9 mio. passagerer gennem lufthavnen, hvilket er mere end 1,5 mio. flere passagerer end på samme tid i fjor. Det svarer til en stigning på 6,7 procent.

Månedlig trafikudvikling

Download Excel fil