Topdesignere kickstarter modeugen i lufthavnen

I anledning af modeugen giver Københavns Lufthavn de rejsende en ekstraordinær modeoplevelse med på vejen, når tre af Danmarks stærkeste designere giver deres bud på, hvordan man skal klæde sig i den kommende sæson.

Copenhagen Fashion Week er på alles læber i disse dage, og der er blot en uge til, at den danske modeindustri slår dørene op årets første modeuge i København. I den anledning tager Københavns Lufthavn forskud på glæderne og har inviteret tre af Danmarks hotteste modebrands, Wood Wood, Baum und Pferdgarten og Anne Sofie Madsen, til at vise deres bud på, hvad forårs- og sommermoden kommer til at byde på. Det sker i et særligt fashion-univers under temaet ”It’s Fashion Week – Travel in style”.

Danmark er verdenskendt som en stærk mode- og designnation, og modefolk fra hele verden valfarter til Copenhagen Fashion Week for at se, hvad de danske designere byder på i kommende sæsoner. Baum und Pferdgarten, Wood Wood og Anne Sofie Madsen er tre stærke danske modebrands, og vi glæder os til at give de rejsende en bid af modeugens helt særlige stemning, når de tre brands fremviser tøj, accessories og show pieces fra deres SS14-shows, siger Carsten Nørland, salg- og markedsdirektør i Københavns Lufthavne A/S.

Fashion-inspiration starter i lufthavnen
Vejen til nye trends og innovative ideer findes for mange designere ude i den store verden. Derfor var det oplagt for chefdesignerne Rikke Baumgarten og Helle Hestehave fra Baum und Pferdgarten at skabe modeinspiration et sted som Københavns Lufthavn, hvor Danmark smelter sammen med resten af verden.

I Baum und Pferdgarten henter vi inspiration i trends rundt om i verden, og det bliver sjovt at give de mange rejsende en ekstra oplevelse og være med til at skabe fokus på modeugen og dansk design, siger chefdesignerne Rikke Baumgarten og Helle Hestehave.

Foruden udstillingen af de tre designerbrands’ kollektioner byder Fashion-universet i lufthavnen også på modeoverraskelser til de rejsende. I ugerne 4-6 vil man kunne opleve opsigtsvækkende pop-up danseshows med stærke referencer til modeugens univers og happenings rundt omkring i lufthavnen.

Fashion-universet vil være at finde på Nytorv uden for Tax Free mellem Terminal 2 og Terminal 3 i perioden den 20. januar til den 9. februar 2014. Læs mere om eventen på www.cph.dk/eventkalender.

Fakta om ”It’s Fashion Week – Travel in Style”

• Fashion-universet vil byde på Wood Woods, Baum und Pferdgartens og Anne Sofie Madsens bud på, hvordan vi skal klæde os i foråret og sommeren 2014.
  • Universet vil byde på tøj, accessoires, show-pieces og streamede runway-shows, der viser SS14-kollektionerne.
  • Fashion-universet kan opleves i perioden fra 20. januar til den 9. februar 2014.
  • Pop-up danseshows vil finde sted rundt omkring i Københavns Lufthavn på forskellige tidspunkter i løbet af de to uger.

Fakta om de tre designbrands

Baum und Pferdgarten
Baum und Pferdgarten blev etableret i 1999 af designerne Rikke Baumgarten og Helle Hestehave. Brandet udsprang i sin tid af en drøm om at skabe mode med et strejf af ironi og en position, der ligger et sted mellem harmoni og skævhed. Karakteristisk for de to designere er deres kompromisløse tilgang til design og kvalitet samt et skarpt blik for detaljen. Kontrasterne er et gennemgående element, der giver kollektionerne et dualistisk touch: Mødet mellem det feminine og det maskuline, minimal contra grandiose, skinnende versus mat – målet er altid at overraske. Gennem årene har Baum und Pferdgarten vundet adskillige priser som anerkendelse for deres innovative design. Brandets designs sælges i dag i førende butikker og stormagasiner i blandt andet København, London, Paris, Los Angeles, Hong Kong og Tokyo.

Wood Wood
Wood Wood blev grundlagt i 2002 og er baseret i København med butikker i Berlin, Wien, Aarhus, København samt en online-store. Med en udtalt ambition om ikke bare at følge modeindustriens forventninger har Wood Wood formået at kombinere undergrundselementer med high-end og gøre det til sin helt egen æstetik. Wood Wood kendt for den legende grafiske profil, der ofte kredser om kontraster og symboler i et naivt univers. Ud fra tesen om at designe tøj, som designer-trioen selv har lyst til at bære, har Wood Woods halvårlige kollektioner med tiden fået et mere skræddersyet og modent udtryk. Wood Wood har været en del af modeugernes officielle program i København eller Berlin, siden præsentationen af brandets første modeshow i 2007.

Anne Sofie Madsen
Anne Sofie Madsen er født og opvokset i Danmark. Hun dimitterede fra Det Kongelige danske Kunstakademi i 2009 og flyttede derefter til London for at arbejde for Alexander McQueen. I 2010 debuterede hun med sin couture-inspirerede kollektion under London Fashion Week. Temaerne i Anne Sofie Madsens kollektioner er skiftende, men visionen forbliver den samme: Et ønske om at vise det velkendte gennem det ukendte og at overføre traditionelle håndværksmetoder og couture-teknikker til ready-to-wear mode. Anne Sofie Madsen eksperimenter med materialer som læder, opbyggede kraver med utraditionelle mønstre og håndtegnede illustrationer trykt digitalt på silke og uld. Den konsekvente leg med kontraster og materialer skaber et look, som kombinerer styrke og skrøbelighed i hvert design.

For yderligere information kontakt venligst:
Anne Munck Mikkelsen
Kommunikationsrådgiver, Københavns Lufthavne A/S