Qatar Airways byder 787 Dreamliner velkommen til Danmark

Selskabet bringer den nye generation af fly til Danmark

Qatar Airways fejrede endnu en milepæl med lanceringen af langdistanceflyet Boeing 787 Dreamliner fra Doha International Airport til Københavns Lufthavn den 1. september.

Vores skandinaviske ruter er meget vigtige for os, og derfor er jeg meget glad for, at Dreamlineren nu flyver til København, så vi kan tilbyde vores passagerer et uforligneligt service- og komfortniveau til og fra den danske hovedstad."
Qatar Airways Dreamliner er et godt fly med en af de mest innovative og komfortable indretninger i branchen."
Med introduktionen af dette fly slår vi fast, at vi vil gå meget langt for at sikre, at vores kunder får en god service fra de booker rejsen til de lander på destinationen" siger Akbar Al Baker, CEO for Qatar Airways

Store muligheder
Hos Københavns Lufthavn ser adm. Direktør Thomas Woldbye store muligheder i Boeings nye langdistance-fly:

Ikke alene passer Dreamlineren rigtig godt til en lufthavn af vores størrelse. For passagerne betyder de nye moderne flytyper som Boeings 787 også, at de lange rejser ud i verden bliver langt mere
komfortable” siger Woldbye.

Vi er meget glade for at introducere vores Boeing 787 på ruten til København, da det giver os mulighed for at tilbyde vores passagerer en endnu mere unik rejseoplevelse. Den 1. august introducerede vi med succes Dreamlineren i Stockholm og med introductionen af flyet i Oslo i dag, betjener vi alle tre skandinaviske ruter med dette fantastiske fly. Det er en spændende tid i luftfartbranchen, og vi er glade for, at Qatar Airways er med til at føre an" siger Günter Saurwein, Country Manager for Skandinavien, Finland og Baltikum.

Specialdesignet version
Qatar Airways specialdesignede version af Boeing 787 har 254 sæder. I Business Class er de 22 sæder konfigureret 1-2-1 og i Economy Class er de 232 sæder konfigureret 3-3-3.
787 Dreamliner er lavet af kompositmaterialer. Med 20% mindre brændstofforbrug og 20% mindre CO2-udledning er flyet lettere og mere brændstofeffektivt end andre sammenlignelige fly. Som noget unikt har flyet større vinduer, reduceret støj og renere luft i kabinen. Det er også vigtigt at bemærke, at flyet er mere lydsvagt end sine modstykker, hvilket vil være en ekstra bonus for området omkring Københavns Lufthavn.

Selskabets Dreamliner er verdens første med fuldt tilsluttede trådløse faciliteter, så de rejsende i både Business Class og Economy Class kan holde kontakten med venner og kolleger på jorden via internet og sms.

Qatar Airways er vokset hurtigt i løbet af de 16 år, selskabet har eksisteret. Flåden består i dag af 127 fly, som flyver til 128 forretnings- og turistdestinationer i Europa, Mellemøsten, Afrika, Asien og Nord- og Sydamerika.