WHSmith lancerer ‘World of Reading’ i CPH

Der er fokus på bøger, e-readers og magasiner, når WHSmith i samarbejde med Arnold Busck i dag slår dørene op til sit nye World of Reading-univers i Københavns Lufthavns Terminal 2. Samtidig udvider WHSmith sit brede kiosksortiment med kaffe, som nu fås ’to go’.

Ferietid er læsetid, og der er godt nyt til ferielæsehestene, når WHSmith i dag inviterer indenfor i sin nye butik i Københavns Lufthavns Terminal 2. Som en del af det nye butikskoncept opgraderer WHSmith nemlig bogsortimentet og introducerer et helt nyt bogunivers – ’World of Reading’ – i samarbejde med Arnold Busck.

Samarbejdet med Arnold Busck skal klæde personalet på som bogeksperter og sikre, at udvalget af bøger i butikken altid er bredt og relevant. Og som noget helt nyt sælger WHSmith også e-readers og e-bøger, som kan downloades med det samme via Wi-Fi i butikken. Konceptet er et perfekt match med lufthavnens ambition om at levere ekstraordinære shopping-oplevelser til vores passagerer” siger Carsten Nørland, salg- og markedsdirektør i Københavns Lufthavne.

Nye kioskkoncepter både før og efter sikkerhedstjekket
Foruden butikken i Terminal 2 er der fire andre WHSmith-butikker i lufthavnen. I efteråret kommer der en femte til, mens de fire eksisterende – to før sikkerhedstjekket og to efter – bygges om.

Sammen med et udvalg af bøger og magasiner vil de nye butikker sælge rejsefornødenheder, snacks, sandwiches og ‘to go’-kaffe. Butikkerne før sikkerhedstjekket vil også havefriskbagt brød, pizzaer og tærter. Indretningen er lys og lækker, så det er nemt for passagererne at orientere sig. Vi har gjort meget ud af skiltning og belysning for at give vores kunder den bedst mulige oplevelse,” siger Morten Solberg Nilsen, administrerende direktør i SSP, som driver WHSmith-butikkerne i lufthavnen.

Butikken i Terminal 2 åbner i dag, men de øvrige butikker åbner i efteråret 2013.

Om SSP:
SSP, The Food Travel Experts, er den førende operatør af food & beverage-brands på trafikknudepunkter verden over. SSP opererer i 29 lande med over 2.000 salgssteder i lufthavne, banegårde, detailbutikker og ved motorveje. SSP har uden sidestykke den største portefølje af internationale, nationale og lokale food- and beverage-brands, herunder egne nationale og internationale brands. Blandt disse er Caffè Ritazza, Burger King, M&S Simply Food, Bonne Journée, Caviar House & Prunier, Pizza Hut, Upper Crust og Le Train Bleu.