SAS åbner nye vinterdestinationer

Som en del af rutenyhederne for vintertrafikprogrammet 2013/14 får SAS' kunder direkte adgang til den tyske storby Bremen og til oliebyen Humberside i Nordengland. Dermed kommer SAS op på 52 nye ruter i 2013. Desuden genåbner Bangkok.

I efteråret får SAS' kunder glæde af en direkte rute fra København til Bremen og retur seks gange ugentligt. SAS er det eneste flyselskab med en direkte rute mellem København og Bremen. Ud over ruten til Bremen, åbner SAS også som det eneste flyselskab en direkte rute mellem København og Humberside i Nordengland. Begge ruter er især attraktive for forretningsrejsende, som også kan opnå gode forbindelser videre i SAS' netværk.

”Vi ser frem til at tilbyde vores kunder direkte adgang, og samtidig lette rejsen, til destinationer, som i dag ikke tilbydes af andre selskaber. Humberside og Bremen er særligt vigtige for forretningsrejsende, men vi forventer også, at flere ferierejsende vil besøge disse spændende storbyer,” siger kommerciel koncerndirektør Joakim Landholm, SAS.
”De to nye ruter fra SAS er med til at styrke vores position som nordeuropæisk knudepunktet, fordi de bringer transferpassagerer ind til København fra nogle af vores vigtigste optageområder i Nordtyskland og England,” siger ruteudviklingschef i Københavns Lufthavn, Ole Wieth Christensen.

Flere frekvenser
I tillæg til ruteåbningerne lægger SAS flere ugentlige afgange ind på centrale ruter. På ruten mellem København og Madrid øger SAS fra to ugentlige afgange til fire (mandag, onsdag, fredag og lørdag).

Også på de populære ruter mellem Skandinaviens hovedstæder, Købehavn og Stockholm samt København og Oslo, lægger SAS flere frekvenser i vinterprogrammet. I perioder med høj trafik øger SAS fra 15 til 16 daglige afgange på begge ruter.

”Vores kunder, der rejser ofte, værdsætter muligheden for at vælge mellem mange daglige og ugentlige afgange. Vi skal være det skandinaviske selskab, som tilbyder flest daglige afgange til foretrukne destinationer, og det gør vi blandt andet ved endnu engang at sætte ind på trianglen København, Stockholm og Oslo,” siger Joakim Landholm.

Bangkok genåbner
Når højsæsonen sætter ind for rejser til Asien, genåbner SAS ruten mellem København og Bangkok først med tre ugentlige afgange og siden, når efterspørgslen er størst, med fire.

SAS trafikprogram for vinteren 2013/14 træder i kraft sidste weekend i oktober.