Mere kaffe, kage og kiosk før sikkerhedstjekket

Med udvidelsen af Terminal 2 opgraderer Københavns Lufthavn også café- og -shopping-faciliteterne før sikkerhedstjekket: De rejsende kan fremover kickstarte rejseoplevelsen med at forkæle sig selv i Lagkagehuset, Caffè Ritazza og i 7-elevens nye butikskoncept.  

14.06.2013

I den ombyggede Terminal 2 kan de rejsende ikke kun glæde sig til flere kvadratmeter og flere skranker og automater til check-in. Terminal 2 byder nu også på tre nye café- og butikskoncepter før sikkerhedstjekket. 

”Gode rejseoplevelser starter allerede ved ankomsten til lufthavnen, og vi arbejder hele tiden på at optimere vores faciliteter – også før sikkerhedstjekket. I afgangshallen bygger vi derfor videre på Lagkagehusets succes i lufthavnen med en helt ny butik. Samtidig lancerer vi Caffè Ritazza, som mange kaffeentusiaster sværger til og kender fra Terminal 3. I 7-eleven introducerer vi et helt nyt koncept – blandt andet med en ny ’sundhedskøler’ og et siddeområde,” siger Carsten Nørland, salg- og markedsdirektør i Københavns Lufthavne.

’God rejse’ med sandwich og kvalitetskaffe
Lagkagehuset har i de senere år udviklet sig til en regulær Københavnerkending, som vækker begejstring hos både danskere og internationale besøgende i hovedstaden. Butikken i T2 supplerer Lagkagehusets to butikker efter sikkerhedstjekket og henvender sig både til rejsende og til deres familie og venner, som gerne vil ønske ’god rejse’ over et let måltid eller en god kop kaffe.

”Foruden lækre kager og brød har vi valgt at fokusere på sandwich og salater, som vi oplever stor efterspørgsel på i lufthavnen. Alt er lavet fra bunden og råvarerne er friske og lækre, sammensat efter årstidens muligheder,” siger Ole Kristoffersen, grundlægger af Lagkagehuset.

Den gode kop kaffe kan fremover også nydes i Caffè Ritazza, som har holdt flyttedag og nu findes før sikkerhedstjekket.

”Caffè Ritazza handler først og fremmest om kvalitetskaffe og lækre italiensk inspirerede sandwiches på farten. Vores dygtige baristaer sikrer den høje standard i de gode kaffeoplevelser, vi er kendt for – uanset om man er til sort kaffe, dobbelt espresso eller en flat white,” siger Morten Solberg Nilsen, General Manager hos SSP, der står bag Caffè Ritazza.

Sundhed og ’sid ned’
Efter en gennemgribende ombygning slår 7-eleven nu dørene op til et helt nyt butikskoncept indrettet med fokus på at skabe mere plads og lys. Med et forstærket fokus på sundhed introducerer 7-eleven desuden en særlig ’sundhedskøler’ i T2-butikken:

”De rejsende efterspørger sunde produkter, når de er på farten, og i sundhedskøleren finder man blandt andet friskskåret frugt, salater og lækre sandwiches fra Cofoco. Samtidig har vi fået et siddeområde i butikken, så kunderne kan nyde deres mad i ro og mag, inden de går igennem sikkerhedstjekket,” siger butiksbestyrer Baskim Emurlahi.