Med Dreamliner på caribisk drømmeferie

Charterbranchen tager fremtidens fly i brug, når Star Tour som det første nordiske charterselskab torsdag sender den første Boeing 787 ’Dreamliner’ afsted fra Københavns Lufthavn mod Den Dominikanske Republik i Caribien.

291 forventningsfulde charterrejsende kan torsdag 12. december ikke alene se frem til en caribisk solferie, de kan samtidig se frem til en 10 timers non-stop flyvetur med Star Tours spritnye Boeing 787 Dreamliner, der for første gang flyver ud af København.

”Vi er stolte af, at være den første charterarrangør, der kan tilbyde kunderne en helt ny og komfortabel flyveoplevelse, som tilmed er bedre for miljøet. Dette er kun starten på Star Tours Dreamliner indsats, og vi får langt flere afgange med flytypen i vintrene, der kommer, ” fortæller Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.

To andre flyselskaber har allerede sat Dreamlineren ind på ruter ud af Københavns Lufthavn, og nu er det altså de charterrejsende, der får muligheden for at opleve det moderne langdistancefly.

”Charterbranchen har i mange år formået at skabe direkte forbindelse til nogle spændende oversøiske destinationer, som der ikke er basis for en fast rute til, og dermed er chartertrafikken en vigtig brik for os. Og når branchen så samtidig forbedrer rejseoplevelsen med nye, moderne flytyper, er der al mulig god grund til at byde Star Tours Dreamliner velkommen her i Københavns Lufthavn,” siger Carsten Nørland, Salgs- og Markedsdirektør, Københavns Lufthavn.

Star Tour vil i denne vinter flyve direkte fra Københavns Lufthavn til Den Dominikanske Republik i Caribien hver anden torsdag frem til begyndelsen af marts. Næste vinter er det planen at sætte en 787 Dreamliner ind på endnu flere oversøiske afgange ud af København. I alt regner Star Tour med at sende ca. 2.000 gæster afsted på solferie i Caribien i denne vinter.

Fakta om Star Tours Dreamliner

• 291 sæder; 47 på Premium Class, 244 på Star Tours Blue Comfort-standard
  • Bedre benplads til samtlige passagerer end på Star Tours andre langdistancefly
  • Mindre jetlag pga. forbedret luftfugtighed og tryk i kabinen, bredere sæder, mindre motorstøj i kabinen og kortere flyvetid