Norwegians første langdistanceflyvning fra København er i luften

Norwegians satsning på langdistanceflyvninger er i gang. Fredag eftermiddag lettede DY7041 fra Københavns Lufthavn med kursen mod Fort Lauderdale i det sydlige Florida.

Der var inviteret til amerikansk-cubansk fest i Københavns Lufthavn her til eftermiddag, da Norwegian bød passagerer velkommen om bord på selskabets første langdistancerute fra København til Fort Lauderdale i Florida.

I lufthavnens gate C39 var der dækket op til fest som i det sydlige Florida med cubansk musik og amerikansk mad og øl. Norwegians administrerende direktør Bjørn Kjos markerede begivenheden med ved at klippe den røde snor og officielt erklære ruten åben.

Kjos: En milepæl
 ”Det er en milepæl, at vi nu kan åbne vores første langdistancerute fra København og byde de første danske passagerer velkommen om bord. Vores ruter fra Oslo og Stockholm er blevet rigtig godt modtaget, og nu glæder vi os til at flyve danskerne direkte til Florida i vores nye 787 Dreamliner, verdens mest moderne passagerfly,” siger administrerende direktør Bjørn Kjos.

”Markedet for interkontinentale flyvninger har alt for længe været præget af kunstig, høje priser med meget lidt fleksibilitet. Modtagelsen af vores ruter viser, at mange ønsker at flyve billigt og komfortabelt til oversøiske destinationer. Endvidere er vi optaget af at leve op til vores målsætning om at alle skal have råd til at flyve,” siger Kjos.

CPH: Et stort tillykke
Københavns Lufthavns administrerende direktør, Thomas Woldbye lykønskede Norwegian og bemærkede, at ruten til Florida kun er begyndelsen. Til foråret åbner Norwegian yderligere to interkontinentale ruter fra København og til JFK i New York og Los Angeles.

”Der er al mulig grund til at ønske Norwegian tillykke med den første af foreløbig tre interkontinentale ruter ud af København. Ruterne til USA skaber nye rejsemuligheder, vækst og arbejdspladser i Danmark,” siger Thomas Woldbye.

Fort Lauderdale, der ligger blot 50 kilometer nord for Miami, huser blandt andet en af verdens største krydstogtshavne, Port Everglades.

”Den direkte rute til København kan åbne Danmark endnu mere op for krydstogtvante amerikanere, der vil på de populære krydstogter fra København,” vurderer Thomas Woldbye