Københavns Lufthavn med ny hjemmeside

Når passagerer, samarbejdspartnere og journalister fremover klikker ind på cph.dk for at se afgangstider, bestille taxfree eller få information om lufthavnens jobmuligheder eller nye butikker og ruter møder de en helt ny hjemmeside med nyt, tidssvarende design og bedre brugervenlighed.

Da cph.dk gik i luften i 1999, var Københavns Lufthavne blandt de første virksomheder i Danmark med en hjemmeside. Meget vand er dog løbet i åen siden, og til trods for videreudvikling af flere omgange, er det nu på tide, at lade den gamle pioner-hjemmeside hvile i fred.

Københavns Lufthavn står for tilgængelighed og høj service. Vi vil inspirere og tilbyde vores passagerer oplevelser ud over, hvad man forventer af en lufthavn. Det gælder også i vores kommunikation via hjemmesiden. Vi vil møde vores passagerer og andre interesserede med let tilgængelig information og guide dem til netop dét, de søger. Det ønske opfylder vores nye hjemmeside, der eksempelvis giver os mulighed for at præsentere vores services og store udvalg af butikker og spisesteder på en indbydende og inspirerende mådefortæller Karen Bender, E-commerce & Marketing director i Københavns Lufthavn.

Tilpasses automatisk din skærm
En af de større forbedringer er, at hjemmesiden er designet, så den er meget brugervenlig for også smartphones og tablets. Den er konstrueret med et ’responsivt design’, hvilket betyder, at indholdet tilpasses den størrelse skærm, man ser det på.

Jo større skærm, man bruger, jo mere indhold får man vist. På en lille skærm som for eksempel en smartphone vises derfor kun det mest nødvendige indhold, som tilpasses, så det stadig præsenteres på en let tilgængelig måde. 40 procent af brugerne af vores nuværende hjemmeside tilgår den fra enten smartphone eller tablet. Vi forventer, at denne andel vil stige i fremtiden, og vi ønsker med det responsive design at sikre, at hjemmesiden giver den bedst mulige brugeroplevelse uanset størrelsen af din skærm siger Karen Bender.

En hjemmeside for alle
Hjemmesiden er desuden designet til at møde de forskellige behov, lufthavnens mange forskellige interessenter har.

Den side, man kommer ind på automatisk, er henvendt til vores passagerer og er opbygget efter de behov, de har, gennem hele deres rejse – fra før de tager hjemmefra og til de er atter er hjemme igen med kufferten fuld af nye oplevelser fortæller Karen Bender.

Al den information, der henvender sig til andre end passagerer, er samlet i et univers med egen indgang. Journalister, jobsøgende, samarbejdspartnere og investorer har således fået deres egen underside med navnet ’Om CPH’. Her kan de og andre interesserede finde information om lufthavnens strategi, udvikling, og samarbejdsmuligheder samt nyheder, fondsbørsmeddelelser og publikationer.

Et stort skridt – med flere på vej
Hjemmesiden tilbyder således en forbedret brugeroplevelse i et tidsvarende design, og den danner samtidig fundament for videre udvikling.

I 2014 kan vi tage en række nye muligheder og features i brug. Det er en udvikling, og vi ser meget frem til at tage de næste mange skridt. Der bliver rigtig meget nyt at glæde sig til siger Karen Bender.