Modeugen starter i lufthavnen

I anledning af modeugen giver Københavns Lufthavn nu alle rejsende mulighed for at få en ekstraordinær modeoplevelse, når seks kendte modeikoner i Danmark udstiller deres personlige stil og univers i en helt ny ”Fashion Lounge”. 

11.01.2013

Modeugen i København er lige om hjørnet, og i den anledning åbner lufthavnen op for en helt ny, pop-up lounge med fokus på dansk design og inspirerende mode. Loungen hedder ”Fashion Your Way”, og her vil der op til og under modeugen skiftevis blive vist udstillinger af seks kendte, danske modeikoners personlige stil udvalgt i Københavns Lufthavns shoppingcenter.

”I store dele af verden er mode og design kendt som Danmarks varemærke, og under modeugen strømmer folk fra nær og fjern derfor til København for at blive inspireret af den danske mode. Københavns Lufthavn er indgangen til København, og derfor synes vi, at de rejsende skal kunne opleve dansk mode og design samt den intense og fascinerende stemning fra modeugen allerede i lufthavnen,” siger Carsten Nørland, salgsdirektør i Københavns Lufthavn.

De seks udvalgte danske modeikoner er sangerinden Aura Dione, direktør for Hummel Christian Stadil, designer Silas Adler fra Soulland, designeren bag Wackerhaus Trine Wackerhausen, moderedaktør på Euroman Frederik Lentz Andersen og chefredaktør på Elle Cecilie Christiansen.

Udover modeinspiration byder fashion-loungen på lækre cocktails og kanapeer. Den nye lounge ligger lige efter den store Tax-Free Shop, men kun i en limited periode op til og under modeugen fra den 22. januar til den 3. marts 2013. Læs mere om fashion-loungen på CPH.dk.

Kig forbi Fashion-loungen i Københavns Lufthavn

  • Loungen hedder ”Fashion Your Way”, og her vil der op til og under modeugen skiftevis blive vist seks udstillinger af danske modeikoners personlige stil udvalgt i Københavns Lufthavns shoppingcenter.

  • Loungen byder på velsmagende kanapeer og lækre cocktails.

  • Fashion-loungen åbner den 22. januar og ligger lige efter den store Tax-Free Shop indtil den 3. marts 2013.

Stjæl stilen fra seks velklædte modeikoner i Københavns Lufthavn

Udstillere i uge 4-5
Trine Wackerhausen, designer og ejer af Wackerhaus
Trine Wacherhausen er kvinden bag tøjbrandet Wackerhaus, der hvert år præsenterer to nye dametøjskollektioner baseret på nye feminine udtryk, sartorial power og et strejf af maskulinitet. Wackerhaus’ design er en forening af ekspressive udskæringer og detaljer og slanke og tidløse silhuetter – altid med fokus på et innovativt udvalg af kvalitetsmaterialer og moderne tekstiler.

Silas Adler, designeren bag Soulland
I 2002 grundlagde Silas Adler det danske tøjbrand til mænd Soulland, der er et af de brands, som mange holder skarpt øje med ved modeugen. Til at begynde med bestod designlinjen af t-shirts med print målrettet de københavnske skatere, men i dag er Soulland vokset til at være et verdenskendt, klassisk modebrand til mænd med fokus på æstetisk Skandinavisk håndværk. I 2012 vandt Silas Adler prisen ‘Designer of the Year’ at DANSK Fashion Awards.

Udstillere i uge 6-7
Frederik Lentz Andersen, moderedaktør på Euroman
Som moderedaktør er det Frederik Lentz Andersens primære opgave at være med på de nyeste trends og tendenser for mode og stil i Euroman. Magasinet Euroman har med sine 20 år på bladhylderne bidraget til indholdet og stilretningen i tusindvis af danske mænds garderober.

Cecilie Christiansen, chefredaktør på ELLE
Som chefredaktør på modemagasinet ELLE ved Cecilie Christiansen om nogen, hvad der rører sig i modebranchen og på catwalken. Som redaktør på det eneste internationale modemagasin i Danmark, er Cecilie altid opdateret på de nyeste tendenser til stor inspiration for de danske kvinder. Cecilie har været chefredaktør på ELLE siden 2008.

Udstillere i uge 8-9
Aura Dione, sangerinde
Siden Auras debutalbum 'Columbine' udkom i 2008, har hun optrådt med stor succes i både hjemland og udland, og langt de fleste kender hendes 3 hits 'Geronimo', 'Friends' og 'In Love With The World'. Aura er svær at proppe ned i en enkelt kasse, da hendes referencer er uendelige. Hun er på mange måder unik i dansk sammenhæng i sin kompromisløse blanding af alt muligt som popomkvæd, backbeats, stille ballader, storladne strygerarrangementer, smægtende korsang og ny folk. Det hele mikses med et twist og et uimodståeligt kreativt overskud.

Christian Stadil, direktør og ejer af Hummel A/S
Christian Stadil har været direktør og virksomhedsejer af tøjbrandet Hummel siden 2000. Han har udgivet en stribe bøger om forretningsfilosofi og kreativitet, som fx ”Company Karma”, ”Personlig Karma – det er aldrig for sent at blive den du troede du skulle være” og ”I bad med Picasso – sådan bliver du kreativ”. Derudover holder Christian foredrag internationalt om ledelse, branding, kreativitet, innovation og selvudvikling, bl.a. med udgangspunkt i sin forretningsfilosofi ”Company Karma."