Peter Beier åbner eksklusiv chokoladebutik i CPH

Så er der godt nyt for alle chokoladeelskere: Peter Beier åbner en ny, eksklusiv butik i Københavns Lufthavn. Med sin ambition om at eje hele værdikæden fra kakaoplantage til egne butikker sikrer Peter Beier en kvalitet og seriøsitet i sine produkter, som vil appellere til kræsne, oplevelsessøgende chokoladefans – både i og uden for Danmark.  

16.08.2012

I november 2012 åbner Peter Beier Chokolade i Københavns Lufthavns Terminal 2. De 22,7 millioner rejsende, som årligt kommer igennem Københavns Lufthavn, kan se frem til en flot og eksklusiv butik, der følger det koncept, Peter Beier Chokolade har i sine 13 butikker i Danmark og Sverige.

”Københavns Lufthavn er helt klart det bedste sted i Danmark, hvis man ønsker international eksponering. Vi ser det som en unik mulighed for at brande og sælge vores chokolade til lufthavnens internationale publikum og glæder os til at blive en del af det helt specielle DNA, som kendetegner Københavns Lufthavn," siger grundlægger og administrerende direktør Peter Beier.

Unikt dansk brand
Det som især gør Peter Beier Chokolade unik er, at Peter Beier som de eneste i branchen ejer hele værdikæden fra kakaoplantage til egne butikker – og kun sælger deres eget produkt. Det sikrer også en bæredygtig produktion og kvalitet – og afspejler en seriøsitet, som i dag er værdsat hos mange forbrugere.

”I 2011 blev Københavns Lufthavn for tredje år i træk kåret som ’Europe’s Best Shopping Experience’, og åbningen af Peter Beier Chokolade er et eksempel på, hvordan vi tager udgangspunkt i passagerernes ønsker og behov, når vi introducerer nye brands og koncepter i shoppingcenteret. Målet er at skabe det rette mix af stærke internationale brands og såkaldte ’local heros’, det vil sige veletablerede danske brands, som giver de rejsende en bid af Danmark med ud i verden," siger Carsten Nørland, salg- og markedsdirektør i Københavns Lufthavn.
”Med Peter Beier introducerer vi et koncept, som skiller sig ud fra mængden og er helt i tråd med vores strategi om at tilbyde de rejsende ekstraordinære shopping-oplevelser og value for money i alle prisklasser."