Ny Carlsberg Bar åbner sammen med EM

En ny Carlsberg Bar slår dørene op i Københavns Lufthavn i dag, hvor EM-bolden ruller for første gang i Polen og Ukraine. I baren vil de rejsende både kunne nyde iskolde fadøl og sommerens store sportsbegivenheder på store TV-skærme.  

08.06.2012

Sommeren 2012 bliver en begivenhedsrig én af slagsen for sportsfans, som hellere vil fordrive tiden i skyggen foran tv’et end slikke solskin på stranden. Og i Københavns Lufthavn er der godt nyt til de rejsende, som nødigt vil gå glip af vigtige sportsøjeblikke: Carlsberg Bar slår nemlig dørene op på lufthavnens Nytorv mellem Terminal 2 og 3 på EM’s åbningsdag.

”Det bliver en stor sportssommer med EM i fodbold, Tour de France og OL i London. For mange af vores gæster er sport synonymt med hygge og fadøl, og det vil vi naturligvis også gerne tilbyde dem, så de kan få mest muligt ud af deres ophold i lufthavnen. Baren er flankeret af to store tv-skærme, fordi vi ved, at store sportsbegivenheder for de fleste kun bliver større i samværet med andre entusiaster,” siger Henrik Andersen, som står i spidsen for food and beverage-virksomheden SSP, der driver Carlsberg Bar.

Dansk brand i international særklasse
Åbningen af Carlsberg Bar er endnu et eksempel på, hvordan Københavns Lufthavn tager udgangspunkt i passagerernes ønsker og behov, når der introduceres nye brands og koncepter i shopping centeret. Målet er blandt andet at skabe det rette mix af stærke internationale brands og ’local heros’, dvs. veletablerede danske brands, som giver de rejsende en bid af Danmark med ud i verden.

”Vi gennemfører årligt flere end 130.000 passagerinterviews og ved, at en stor del af de rejsende længe har efterspurgt en traditionel ølbar. Med Carlsberg Bar introducerer vi et stærkt dansk brand, der med sit internationale format vil appellere bredt på tværs af kundesegmenter. Baren er helt i tråd med vores strategi om at optimere vores brandmix og tilbyde de rejsende ekstraordinære shopping-oplevelser og value for money i alle prisklasser,” siger salg- og markedsdirektør Carsten Nørland, Københavns Lufthavne.