Lufthavnens populære app nu også til Windows Phone

Københavns Lufthavn introducerer nu sin anmelderroste, gratis app til Windows Phone. Dermed findes app’en til alle de mest almindelige typer smartphones – og på tre forskellige sprog. App’en er så populær, at den har overhalet lufthavnens SMS-service indenom.

Ligegyldigt om man har en iPhone, en Android, Nokia eller en smartphone med Windows Phone styresystem, kan man nu downloade en version af Københavns Lufthavns populære app – og dermed få hjælp til at finde vej igennem lufthavnen, bestille parkering eller modtage opdateret information om flyafgange og -ankomster.

”Københavns Lufthavns app er utrolig populær hos passagererne, og den nærmer sig 290.000 downloads. Det er vigtigt for os at servicere så mange passagerer som muligt, og derfor er det godt nyt, at den nu bliver tilgængelig for brugere af smartphones med Windows Phone,” siger Carsten Nørland, salgs- og markedsdirektør, Københavns Lufthavn.

Klar til de store rejsedage

”Det er vigtigt for både os og vores brugere, at de populæreste apps er tilgængelige på Windows Phone-platformen. Derfor er vi glade for, at Cph Airport-appen nu kan fås til Windows Phone – lige i tid til de store rejsedage henover sommeren. Såvel funktionalitet som design er i top og giver en nem og overskuelig adgang til lufthavnens tilbud og faciliteter,” siger Henrik Kølle Petersen, produktchef for Windows Phone hos Microsoft.

CPH lancerede den første version af app’en til iPhone i sommeren 2010 som et led i en større mobil-strategi, der skulle opfylde passagerernes behov for information ”on the move”. App’ens brugervenlighed og mange funktioner har siden betydet, at den har slået lufthavnens SMS-service i popularitet.

Mere brugervenlig

”Tre ud af fire rejsende har i dag en smartphone, og vores analyser peger på, at brugerne af vores app virkelig har taget de mange funktioner til sig. Tilbagemeldingerne viser blandt andet, at brugerne sætter pris på de gratis, løbende opdateringer om flyafgange og -ankomster, og at de finder funktionen i app’en enklere og mere brugervenlig end den tilsvarende sms-service på vores hjemmeside. Derfor er det også den fortsatte udvikling af app’en, vi fremover vil satse på, ” siger Carsten Nørland.

CPH bibeholder muligheden for at benytte SMS-servicen via cph.dk af hensyn til passagerer, som ikke har en smartphone. Samtidig med lanceringen af app’en til Windows Phone indfører lufthavnen dog en fast pris på 5 kr. per tilmelding til SMS-servicen. En tilmelding udløser i gennemsnit fem SMS’er, men prisen er fast, uanset hvor mange SMS’er, man modtager. Prisen er fastsat, så den blot dækker omkostningerne, der er forbundet med brugen af servicen.

Københavns Lufthavn opfordrer smartphone-brugere til at benytte tilbuddet om gratis push-beskeder i CPH Airport App, der kan downloades gratis fra enten App Store, Google Play, Nokia Store eller Windows Phone Marketplace.

Tre ud af fire passagerer har i dag en smartphone

CPH’s app downloades ca. 3-400 gange hver dag

Brugeranalyser viser, at den åbnes og benyttes ca. 3.000 gange hver dag

App’en findes på dansk, engelsk og svensk

Versionen til iPhone er fortsat den mest populære med ca. 240.000 downloads.

CPH’s apps er udviklet af Novasa Interactive ApS