Kødkvægene indtager Københavns Lufthavn

Tirsdag den 26. juni skrives et nyt kapitel i Københavns Lufthavns historie, når en af landets mest populære restauranter, MASH, slår dørene op for de rejsende i Terminal 2. Food and Beverage-virksomheden SSP står bag samarbejdet, der er et led i lufthavnens strategi om at tilbyde passagererne det rette mix af internationale brands og solide danske navne.

Sidste efterår løftede de succesfulde kødentusiaster bag MASH (Modern American Steak House) sløret for planerne om at åbne en restaurant i Københavns Lufthavn (CPH). Den 26. juni bliver planerne til virkelighed, når MASH for første gang kan byde de kvalitetsbevidste CPH-rejsende velkommen i den populære steakrestaurant.

”Vi skal være med til at løfte standarden, så også de mere kræsne og kvalitetsbevidste gæster kan få tilfredsstillet sult og tørst. Konceptet vil man kunne genkende fra vores andre restauranter, og det vil fungere som et perfekt set-up for de mange forretningsfolk, der søger seriøse rammer, når der står arbejdsfrokost på menuen,” siger Mikkel Glahn, medejer af MASH.

Hos Københavns Lufthavn ser man også frem til samarbejdet:

”Strategien for vores food and beverage-tilbud er at skabe det rette mix af internationale navne og ‘local heroes’. MASH er uden tvivl et af tidens stærkeste danske restaurantkoncepter, og det vil vi selvfølgelig gerne tilbyde til de rejsende i lufthavnen,” siger Carsten Nørland, salg- og markedsdirektør i Københavns Lufthavne A/S.

Nordeuropas bedste lufthavn kræver Nordeuropas bedste bøffer
Bag samarbejdet står Danmarks største food and beverage-virksomhed SSP, som har samarbejdet med Københavns Lufthavne siden 1975.

”Igen i år blev Københavns Lufthavn i den årlige Skytrax-undersøgelse kåret som Nordeuropas bedste og verdens næstbedste lufthavn i sin størrelse. Netop på food & beverage-området kan en lufthavn gøre en markant forskel i konkurrencen om at blive verdens bedste, og MASH vil klart være med til at underbygge og styrke denne position,” siger Henrik Andersen, administrerende direktør i SSP, der driver størstedelen af spisestederne i CPH.
”Vi er meget stolte af vores koncept og er altid på jagt efter nye og spændende lokationer. Da muligheden for at komme ind i København Lufthavn bød sig, var vi ikke i tvivl om, at vi skulle slå til. Det har nemlig længe stået øverst på vores ønskeliste over mulige prestigefyldte placeringer i Danmark. Med åbningen styrker vi vores globale brandprofil, hvilket kan være med til at åbne nye døre til ikke bare et dansk, men et internationalt marked,” siger Jesper Boelskifte, CEO og medstifter af MASH.

Man finder den nye MASH-restaurant i lufthavnens Terminal 2 efter sikkerhedstjekket.