Sølvbryllup i Københavns Lufthavns shoppingcenter

Georg Jensen kan den 1. april fejre 25 års jubilæum i Københavns Lufthavn. Placeret i et shopping center, der især gennem de seneste år har gennemgået store forandringer i butikssammensætning og udbud, understreger det Georg Jensens tidløse design og evne til at tilpasse sig kundernes behov.

Københavns Lufthavns shopping center er i de seneste fire år blevet kåret som Europe’s best airport shopping experience af den internationale undersøgelse Airport Service Quality (ASQ), der måler passagerernes holdning til de europæiske lufthavnes services.

Det er et resultat af de seneste års udvikling i Københavns Lufthavn, hvor der har været fokus på at tilpasse shopping centeret til passagerernes forskellige behov og budget.

”Vi ønsker med vores shopping center at tilbyde passagererne value for money og at møde deres forventninger og ønsker til services og oplevelser i lufthavnen. Hos de flere end 22 millioner passagerer, der årligt rejser gennem Københavns Lufthavn, er der selv sagt mange forskellige opfattelser af, hvad dét indebærer. Derfor arbejder vi målrettet på at udvikle vores shopping center, så det tilbyder et bredt udvalg af både stolte danske som store internationale brands, der formår at møde passagerernes forskellige behov,” fortæller salgs- og markedsdirektør i Københavns Lufthavne, Carsten Nørland.
”Georg Jensens 25 års jubilæum midt i vores shopping centers omfattende udvikling kan ses som et billede på dette danske brands styrke og Georg Jensens evne til at bevare denne styrke samtidig med, at deres butik tilpasses passagerernes behov. Med spændende udstilling af varer i underetagen for alle samt den eksklusive Georg Jensen VIP lounge for de få og udvalgte business kunder på 1. salen er Georg Jensen gode til at ramme mange typer kunder,” uddyber han.

Når shopping bliver en oplevelse
Hos Georg Jensen er der netop stor bevidsthed om den tilgang, man ønsker at møde kunderne med. Retail Manager for Georg Jensen i Danmark, Pia Cecilie Jacobsen fortæller:

”Vi inviterer vores kunder ind til en oplevelse. Om det ender med salg eller ej, så får kunderne altid en oplevelse – det resulterer forhåbentlig i, at de en anden gang, når de skal ud og rejse, har lyst til at besøge os igen. Hvis de under et besøg hos os forelsker sig i et produkt hjælper vores helt særlige ”Wish-list”-kort kunden til at kunne finde produktet igen med produktnummer og størrelse, så at de altid kan komme tilbage og købe produktet på et senere tidspunkt eller skrive det på ønskesedlen."

Georg Jensen inviterer til jubilæumsfejring i tre uger
Over tre uger løbende fra den 13. april fejrer Georg Jensen sit jubilæum med eksklusive tilbud til de rejsende i Københavns Lufthavn, hvor udvalgte varer sælges til minus 25 procent.

Desuden vil der hver dag fra 10 til 12 og fra 16 til 18 være ”happy hour” i butikken i Københavns Lufthavn, hvor der vil blive serveret forfriskninger og afholdt konkurrencer om gave vouchers til samtlige Georg Jensen butikker i Danmark.

”Vi giver hver enkelt kunde en unik og personlig modtagelse og service, hvilket er hele pointen med vores butikskoncept – også med butiksindretningen. Hovedfilosofien bag indretningen af vores butikker er, at det for kunderne skal føles som at træde ind i et dansk hjem. Et sted hvor man kan føle sig hjemme og få en pause fra den travle hverdag” Retail Manager for Georg Jensen i Danmark, Pia Cecilie Jacobsen.