18.09.2017

2ND DAY på gennemrejse i Københavns Lufthavn

Det stærke danske livsstilsbrand DAY Birger et Mikkelsen introducerer det unge og urbane 2ND DAY i lufthavnen – foreløbig i en eksklusiv pop-up-shop, hvor de rejsende kan opleve brandet i de kommende tre uger. 

En yngre og mere urban variation over den klassiske DAY-stil – sådan beskriver DAY Birger et Mikkelsen brandet 2ND DAY, som for første gang så dagens lys i 2010.

Danske og internationale rejsende i Københavns Lufthavn kan fra den 22. marts og tre uger frem få fingrene i 2ND DAYs uprætentiøse og kantede styles, når brandet åbner en 2ND DAY pop-up-shop i butikken på Nytorv ved Terminal 3.

”2ND DAY har på relativt kort tid vokset sig til et stærkt brand – både i og uden for Danmark. Brandets udtryk er yngre, strammere og mere råt, og kollektionerne er bygget op omkring jeans, som både kan dresses op til en festlig aften i byen med en fin top og styles til en almindelig tirsdag med en rå t-shirt. Med vores pop-up-shop skaber vi en ekstraordinær shopping-oplevelse, der i særlig grad vil appellere til det yngre publikum,” siger Keld Mikkelsen, Founder og CEO i DAY Birger et Mikkelsen.

Mere til flere
DAY Birger et Mikkelsen har i løbet af det sidste årti udviklet sig til et af Skandinaviens førende brands med produkter, der sælges i 25 lande verden over.

Modehuset åbnede sin butik i lufthavnen i juni 2011, og den er et godt eksempel på, hvordan Københavns Lufthavn arbejder med at sikre, at shopping centeret rummer det rette mix mellem stærke internationale brands og lokale favoritter. Differentieringen på både priser og produkter er omdrejningspunktet for udviklingen af shopping centeret. 

”Vi har en klar målsætning om, at vi med shopping centeret skal være mere for flere. 2ND DAY’s treugers indtog i lufthavnen er helt i tråd med vores strategi om at give kunderne stærke lokale brands, value for money i forskellige prisklasser og ekstraordinære shopping-oplevelser. Meget tyder på, at vi indtil videre er lykkedes med vores strategi – i hvert fald er passagerernes overordnede tilfredshed med shopping centeret steget stødt i 2011,” siger salg- og markedsdirektør Carsten Nørland, Københavns Lufthavne.

Læs mere om DAY Birger et Mikkelsen og 2ND DAY her.