11.12.2017

easyJet åbner direkte rute mellem København og Madrid

easyJet fortsætter sin ekspansion i CPH Go og giver nu danskerne mulighed for at flyve billigt til den spanske hovedstad. Ruten mellem Madrid og København åbner til maj og får fem ugentlige afgange.

”Efter den seneste launch af vores rute til Lissabon udvider easyJet nu sit tilbud til de danske rejsende med en tiende rute til Madrid. København er et vigtigt punkt i easyJets netværk, og vi har længe ønsket at forbinde det til vores base i den spanske hovedstad. Spanairs exit har fået os til at accelerere planerne for at sikre, at både danske og spanske rejsende kan nyde godt af direkte flyforbindelser til overkommelige priser,” siger Thomas Haagensen, easyJets General Regional Manager for Nordeuropa.
”Det har været vigtigt for os, at vi hurtigst muligt fik styrket ruten til Madrid efter Spanairs konkurs, fordi det er vigtigt for Danmark at opretholde gode forbindelser til Europas metropoler,” siger Københavns Lufthavns salgs- og markedsdirektør Carsten Nørland og fortsætter:

”Med easyJets entre på ruten viser Københavns Lufthavns lavprisfacilitet, CPH Go, endnu engang sit værd, da den giver et flyselskab som easyJet rigtig gode vækstbetingelser her i København.”

easyJet flyver allerede i dag fra København til London Gatwick, London Stansted, Manchester, Berlin, Paris Charles de Gaulle, Basel-Mulhouse-Freiburg, Geneve samt Milano Malpensa og Lissabon fra 19. april.

Se easyjet.com for flere oplysninger.